... m stosunek dobrych do złych dróg na około 80/20 – czyli nie idealnie, ale wciąż akceptowalnie. Niestety, nie ma jednej niezawodnej metody na znalezienie tych dobrych jeszcze przed wyjazdem i uniknięcie tych gorszych. Wydaje się jednak, że kluczową rolę odgrywa natężenie ruchu na danej trasie. Tam, gdzie ruch jest niewielki, nawierzchnia zwykle pozostaje mniej zniszczona, a droga jest w miarę gładka, pozbawiona luźnych kamieni i sypkiego materiału. Natomiast przy większym natężeniu ruchu pojawiają się koleiny, nierówności, a kiedyś utwardzona nawierzchnia staje się trudna do pokonania. Dlatego dobrze jest mieć swobodę zmiany planów i nie trzymać się sztywno jednej, zaplanowanej trasy. W razie problemów warto szukać alternatywnych, równoległych dróg, któ...

Koga Worldtraveller w Łotwie
... wspomnianą wcześniej Karostę. Wkrótce po opuszczeniu miasta asfaltowa droga na krótko zmieniła się w szuter, by następnie przejść w szosę, którą długimi kilometrami biegnie szlak EuroVelo 10. Pierwszy ciekawy przystanek to Pāvilosta - niewielka miejscowość rybacka z dużym basenem portowym, kilkoma knajpkami i miejscem, gdzie bez problemu można znaleźć nocleg. Tu po raz kolejny zachwyciła nas plaża - szeroka, piaszczysta i niemal pusta, z niewielką liczbą wypoczywających. Wyobrażam sobie, że dla osób szukających spokojnych nadmorskich miejsc, to idealna okolica, która w ciepłe, słoneczne lato może śmiało konkurować z zatłoczonymi plażami południowej Europy. Plaża na łotewskim wybrzeżu Morza Bałtyckiego Tkają lokalną kulturę na brzegu ...
Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.