Łotwa na rowerze - Kurlandia i wybrzeże Bałtyku

You are here

Łotwa na rowerze - Kurlandia i wybrzeże Bałtyku

... wielokilometrową udrękę. W takim przypadku każdy kilometr staje się wyzwaniem, a rower podskakuje na każdym kamieniu, wymagając ciągłej uwagi i dodatkowego wysiłku. I choć obcowanie z naturą bywa wtedy mniej przyjemne, to nadal jest to część podróżniczego doświadczenia, które uczy cierpliwości i elastyczności. W końcu nigdy nie wiadomo, czy za kolejnym zakrętem droga znów nie stanie się gładka, a jazda bardziej satysfakcjonująca. Szutrowa droga w Kurlandii w Łotwie Drogi szutrowe w Łotwie okazały się w większości całkiem przyzwoite. Często pokonywaliśmy długie odcinki z zadowalającą prędkością, co pozwalało podziwiać okoliczne krajobrazy i cieszyć się odkrywaniem nowych miejsc. Były jednak chwile, gdy trafialiśmy na fragmenty, któ...

Zobacz więcej: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Małopolsce

... rowego tego niewielkiego, ale wyjątkowego regionu. Wnętrze zamku w Alsundze w Łotwie Kuldyga na liście dziedzictwa UNESCO Jednym z najjaśniejszych punktów naszego wyjazdu była Kuldyga, urokliwe miasteczko położone nad brzegiem Windawy. W 2023 roku zostało ono wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, co wydaje się zaskoczyło samych mieszkańców i władze miasta. Na razie w Kuldydze brakuje jednak jeszcze nawet punktu informacyjnego, która ułatwiłby turystom lepsze zrozumienie fenomenu tego miejsca. A prawdziwym skarbem Kuldygi jest jej oryginalna drewniana zabudowa, która w niemal nienaruszonym stanie przetrwała od XVI-XIX wieku, opierając się zawirowaniom historii, w tym kilku wojnom. W dodatku zabudowa Kuldygi jest zupełnie inna niż drewniane za...

Łotwa na rowerze - Kurlandia i wybrzeże Bałtyku

Łotwa na rowerze - Kurlandia i wybrzeże Bałtyku

... na znalezienie tych dobrych jeszcze przed wyjazdem i uniknięcie tych gorszych. Wydaje się jednak, że kluczową rolę odgrywa natężenie ruchu na danej trasie. Tam, gdzie ruch jest niewielki, nawierzchnia zwykle pozostaje mniej zniszczona, a droga jest w miarę gładka, pozbawiona luźnych kamieni i sypkiego materiału. Natomiast przy większym natężeniu ruchu pojawiają się koleiny, nierówności, a kiedyś utwardzona nawierzchnia staje się trudna do pokonania. Dlatego dobrze jest mieć swobodę zmiany planów i nie trzymać się sztywno jednej, zaplanowanej trasy. W razie problemów warto szukać alternatywnych, równoległych dróg, które mogą okazać się lepsze. Koga Worldtraveller w Łotwie Po drewnianej kładce przez torfowisko Szutrowymi drogami dotarliśmy do...

Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: