Sobór morski - katedra prawosławna w Lipawie

You are here

Sobór morski - katedra prawosławna w Lipawie

... ie przetrwała od XVI-XIX wieku, opierając się zawirowaniom historii, w tym kilku wojnom. W dodatku zabudowa Kuldygi jest zupełnie inna niż drewniane zabytki, które znamy z reszty Europy, a to sprawia, że Kuldyga jest unikatowym miejscem na mapie dziedzictwa kulturowego. Kuldyga - drewniana zabudowa wpisana na listę UNESCO Drewniana zabudowa Kuldygi z XVI-XIX wieku charakteryzuje się zastosowaniem tradycyjnych technik budowlanych, typowych dla regionu bałtyckiego. Domy są głównie jednopiętrowe, z dachami pokrytymi czerwonymi dachówkami i charakterystycznymi kominami umieszczonymi w centralnej części. Ulice są wąskie, a zabudowa harmonijnie wkomponowana w naturalny krajobraz miasta. Dzięki wyjątkowej trosce o zachowanie dziedzictwa, zabudowa ta przetrwała bez ...

Zobacz więcej: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Szlaki rowerowe w Małopolsce
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii

... po pomostach. Wybieramy ścieżkę Ķemeru Purva, a podczas spaceru podziwiamy unikalne krajobrazy bagienne, zanurzone w ciszy i spokoju. To idealne miejsce dla miłośników przyrody, którzy chcą z bliska poznać różnorodność flory i fauny Łotwy, od rzadkich roślin torfowiskowych po liczne gatunki ptaków. Park Ķemeri z tak przyjaznym sposobem zagospodarowania ruchu turystycznego jest świetnym dowodem na to, że przyroda może być nie tylko dzika, ale i przystępna dla turystów. Widok z wieży widokowej w parku narodowym Ķemeri Gdyby nasze kurorty miały taką klasę I gdy myślami byliśmy już w Rydze, na naszej drodze pojawiła się Jurmała, czyli popularne, urokliwe nadmorskie miasteczko, słynące z wyjątkowej atmosfery łączącej naturę i architekturę...

Sobór morski - katedra prawosławna w Lipawie

Sobór morski - katedra prawosławna w Lipawie

... ralna" nawierzchnia pozwala poczuć bliskość otaczającej przyrody i dodaje uroku całej podróży. Jednak bywa też, że drogi te są zbudowane z kruszywa o zbyt dużej średnicy, co zamienia wyprawę w wielokilometrową udrękę. W takim przypadku każdy kilometr staje się wyzwaniem, a rower podskakuje na każdym kamieniu, wymagając ciągłej uwagi i dodatkowego wysiłku. I choć obcowanie z naturą bywa wtedy mniej przyjemne, to nadal jest to część podróżniczego doświadczenia, które uczy cierpliwości i elastyczności. W końcu nigdy nie wiadomo, czy za kolejnym zakrętem droga znów nie stanie się gładka, a jazda bardziej satysfakcjonująca. Szutrowa droga w Kurlandii w Łotwie Drogi szutrowe w Łotwie okazały się w większości całkiem przyzwoite. Często pok...

Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: