Oder-Neisse Radweg

Europa

Kiedy uznasz, że zwiedzanie Polski to dla Ciebie za mało podczas podróży, kolejnym naturalnym krokiem są podróże po kontynencie. Europa, ze swoją bogatą historią i dorobkiem wielu narodów, może być doskonałym celem wyjazdów turystycznych. Zróżnicowanie geograficzne i kulturowe, szeroko dostępna oferta różnego rodzaju środków transportu, pozwolą na dopasowanie turystycznej oferty pod najbardziej wyszukane potrzeby Twoje i Twojej rodziny.

Fjord Nansen. Odzież i sprzęt turystyczny
Odzież i sprzęt turystyczny
Yeti. Śpiwory i kurtki puchowe
Śpiwory i kurtki puchowe

Podróże po Europie wyprawy rowerowe

Wschód Słońca przy moście w Siekierkach
Turystyka rowerowa » Niemcy » Pomorze Zachodnie, Saksonia, Brandenburgia
Wyjazd na rowerową trasę Odra-Nysa planowałem od lat. I od lat okazywało się, że tydzień, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi spod Gór Izerskich nad Morze Bałtyckie, wolałem poświęcić innemu miejscu, innej trasie. Oczy otworzyły mi dopiero statystyki ADFC, w których droga rowerowa wzdłuż polsko-niemieckiej granicy plasuje się w pierwszej dziesiątce popularności, razem ze słynnymi... [czytaj dalej »]
Latarnia morska Kurmrags
Łatgalia, Vidzeme
Kraje bałtyckie - Litwa, Łotwa i Estonia - dojrzałym pokoleniom Polaków kojarzą się z mało porywającym obrazem dawnych republik radzieckich. Mimo bliskiego położenia tych krajów tylko litewskie Wilno... [»]
Stary Ratusz w Bambergu
Bawaria, Frankonia
To był najlepszy z naszych wyjazdów na rowery do Niemiec. Frankonia i trasa rowerowa wzdłuż rzeki Men przeniosły nas w długą romantyczną podróż po krainie frankońskich tradycji. Wśród nadrzecznych... [»]

Europa chętnie czytane

Miejsca w Europie na rower i na narty biegowe

Kanał Haweli i główne koryto Łaby
Turystyka rowerowa » Niemcy » Brandenburgia
Nadrzeczne trasy rowerowe należą do najpopularniejszych szlaków turystycznych w Europie. Podczas gdy w Polsce od zaledwie roku możemy cieszyć się świetną trasą zbudowaną wzdłuż Wisły w Małopolsce, Niemcy od wielu lat podróżują na rowerach po wielokilometrowych szlakach tego typu. To właśnie drogi rowerowe wzdłuż rzek dominują w niemieckich statystykach najpopularniejszych i najbardziej... [czytaj dalej »]
Miasteczko Miscoso w Apeninach
Emilia-Romania
Mówili nam, że Włochy, rowery i lato to fatalne połączenie. Żar lejący się z nieba, tłumy turystów z całego świata, kawalkady samochodów na ulicach. Walka o każdy kęs pizzy, kolejka w barze nawet na... [»]
Spreewald - niemiecka Wenecja
Brandenburgia
Wiosenne wyjazdy na rowery do Niemiec stają się naszą tradycją. Zaczęliśmy od Dolnej Saksonii trzy lata temu, rok później zwiedziliśmy północną część Brandenburgii. Podczas poprzedniej wiosny... [»]
Plażowe kosze na plaży w Kühlungsborn
Meklemburgia-Pomorze Przednie
Gdy na początku roku zainaugurowano w Gdańsku realizację polskiego odcinka nadbałtyckiego szlaku EuroVelo 10 uznaliśmy, że to świetna okazja, by długi majowy weekend... [»]
Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol, Alpy Wschodnie
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko przemyślany marketing, ale piękne górskie... [»]
Biała zima na Słowacji
Tatry, Orawa
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie. Zuberzec z trasą narciarską ciągnącą... [»]
Droga rowerowa w Dolomitach
Dolomity, Alpy Wschodnie
Prawie pięćset kilometrów na rowerze, cztery alpejskie przełęcze, w tym dwie terenowe, setki ciao i salve od i do włoskich kolarzy, dwie burze wysoko w górach. W... [»]
Widok na Wittstock
Brandenburgia
Kiedy podczas zeszłorocznej majówki na rowerach w Niemczech zasmakowaliśmy jazdy po wyśmienitych szlakach rowerowych naszych sąsiadów, wiedzieliśmy, że to nieostatnia... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Vorarlberg, Alpy Wschodnie
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim eldorado w Ramsau am Dachstein w Styrii i po... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Dolomity
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di Siusi wystarczył wtedy, by nasza... [»]
Widok z trasy biegowej Ramsau na stację gondoli
Alpy Wschodnie, Schladming-Dachstein
Są miejsca w Europie, gdzie prawie wszystko kręci się wokół biegówek. Tam satysfakcja narciarzy biegowych decyduje o sile i rozpoznawalności turystycznej marki, a stoki... [»]
Sceneria szlaku narciarskiego w Kuusamo
Północna Ostrobotnia
Co zrobić, gdy narty niecierpliwie wiercą się w pokrowcu, a za oknem zimą wiosna? Szukać śniegu. Na przykład w Finlandii - testując niedawno otwarte połączenie do... [»]
Kemping w Landmannalaugar
Austurland, Suðurland
Nasza rowerowa wyprawa na Islandię zaskoczyła nas równie mocno, jak wszystkich zaskoczyły linie lotnicze Wizz Air, uruchamiając połączenie z Gdańska do Keflaviku.... [»]
Nowy Ratusz w Hanowerze
Dolna Saksonia, Harz, Pogórze Wezerskie
Celem naszej tegorocznej czerwcowej podróży na rowerach była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki... [»]
Weselny orszak spod domu pana młodego
Maramuresz, Bukowina, Karpaty
W tym roku miało nie być wymuskanych atrakcji, dopracowanej w każdym szczególe oferty turystycznej i wystrzyżonych trawników. Na wakacyjny, rowerowy wyjazd szukaliśmy... [»]
Katedra w Kaliningradzie
Półwysep Sambijski, Mierzeja Wiślana
To nie będzie wpis o naszym kolejnym, rowerowym wypadzie, ani zapowiedź wyjazdu, na jaki się właśnie wybieramy. To będzie pełna zawodu konstatacja, że nawet na naszą,... [»]
Szwecja na biegówkach. Fot. Ina Widegren
Blekinge
Na biegówki do Szwecji - w pierwszej chwili propozycja brzmi zaskakująco. Wystarczy jednak wieczorem wejść w Gdyni na prom Stena Line, by następnego dnia rano biegać po... [»]
Uliczka w Znojmie
Morawy Południowe
Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila... [»]
Narciarska trasa między czeskimi wsiami
Sudety, Góry Orlickie, Góry Bystrzyckie
Przez cały tydzień prognoza pogody dla Gór Orlickich zapowiadała kilkunastostopniowy mróz i bezchmurne niebo, czyli wspaniałe warunki na biegówki w górach. Jednak gdy... [»]
Dolina Albuli
Alpy Wschodnie, Dolomity, Karyntia
Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów Norwegii były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast... [»]
Koniec podjazdu pod Rorvikfjellet
Norwegia Zachodnia, Hordaland, Sogn og Fjordane
Nasza wyprawa rowerowa do Norwegii zaczęła się w maju od kupionych biletów na lot do Bergen - tak "na wszelki wypadek". Potem jednak systematycznie przeglądaliśmy... [»]
Gudhjem w tle
Bornholm
Ponad 100-kilometrowy rejs statkiem Żeglugi Gdańskiej przenosi polskiego turystę rowerowego w inną kulturę. Na Bornholmie trudno o wiele tak dobrze znanych nam w Polsce... [»]