Kuldyga - zabudowa wpisana na listę UNESCO

You are here

Kuldyga - zabudowa wpisana na listę UNESCO

... wał ją jako twierdzę chroniącą zachodnie granice imperium rosyjskiego. Część zbudowanych fortów (dwie z ośmiu grup obiektów) została wysadzona już podczas I wojny światowej, a ich pozostałości stały się dziś jednym z najbardziej malowniczych turystycznych pejzaży Lipawy. Bliżej miasta znajduje się mniejsza Bateria nr 3, którą mieliśmy okazję odwiedzić i której zdjęcia zamieszczamy, a kilka kilometrów dalej można zobaczyć większą Baterię nr 1. Obie lokalizacje oferują niezwykłe widoki na bałtyckie wybrzeże i nawet jeśli ktoś nie interesuje się militariami, to te miejsca są jednymi z najciekawszych w Łotwie, które warto zobaczyć - dla historii, architektury fortecznej i oryginalnej panoramy. Bateria artylerii nr 3 koło Lipawy Inną atr...

Zobacz więcej: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Małopolsce

... i architekturę. Och, gdyby nasze nadmorskie "kurorty" miały taką klasę, co Jurmała! To miejsce, gdzie elegancja spotyka się z luzem nadmorskiego wypoczynku. Charakterystycznym widokiem są tu aleje obsadzone wysokimi drzewami, które tworzą przyjemny, zacieniony klimat, doskonały na spacery o każdej porze dnia. W Jurmale na każdym kroku można dostrzec pięknie odrestaurowane drewniane wille w stylu secesyjnym, które nadają miastu historyczny charakter. Na uwagę zasługuje cerkiew Piotra i Pawła, która majestatycznie zamyka popularny deptak. Jurmała to również raj dla miłośników plażowania – długa, szeroka, piaszczysta plaża, ozdobiona kolorowymi dekoracjami, stanowi idealne miejsce na relaks. Deptak i cerkiew w Jurmale Spacerem po wąskich uliczkach Ryg...

Kuldyga - zabudowa wpisana na listę UNESCO

Kuldyga - zabudowa wpisana na listę UNESCO

... /20 – czyli nie idealnie, ale wciąż akceptowalnie. Niestety, nie ma jednej niezawodnej metody na znalezienie tych dobrych jeszcze przed wyjazdem i uniknięcie tych gorszych. Wydaje się jednak, że kluczową rolę odgrywa natężenie ruchu na danej trasie. Tam, gdzie ruch jest niewielki, nawierzchnia zwykle pozostaje mniej zniszczona, a droga jest w miarę gładka, pozbawiona luźnych kamieni i sypkiego materiału. Natomiast przy większym natężeniu ruchu pojawiają się koleiny, nierówności, a kiedyś utwardzona nawierzchnia staje się trudna do pokonania. Dlatego dobrze jest mieć swobodę zmiany planów i nie trzymać się sztywno jednej, zaplanowanej trasy. W razie problemów warto szukać alternatywnych, równoległych dróg, które mogą okazać się lepsze. Koga Worldtr...

Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Łotwie: Kurlandia i Morze Bałtyckie.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: