Kamienny most nad rzeką Ticino

You are here

Kamienny most nad rzeką Ticino

... których miejscach pasy pokrywa czerwona farba, która "przeprowadza" rowerzystę przez szczególnie niebezpieczne odcinki. Właśnie w ten sposób najpierw przecinamy wjazd do kamieniołomu, a za chwilę po takim samym czerwonym dywaniku mijamy obszar stacji benzynowej. Czerwony dywanik wkrótce znika, a wyznaczony żółtą farbą pas rowerowy prowadzi nas szybkim zjazdem w kierunku Bellinzony. Pas rowerowy przy wjeździe do kamieniołomu Nasze pechowe szwajcarskie święta Pobyt w Bellinzonie miał być szczególny - cały wyjazd zaplanowałem tak, by właśnie tutaj znaleźć się w Święto Narodowe Szwajcarii. Szwajcarzy obchodzą je w dniu 1 sierpnia, na pamiątkę podpisana Aktu Konfederacji Szwajcarskiej w dniu 1 sierpnia 1291 roku. I choć pogoda w dzień dopisuje - ...

Zobacz więcej: Szlak rowerowy Północ-Południe. Szwajcaria na lato.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne

... Szlakiem Północ-Południe latem niemal na pewno zobaczycie… korki na autostradzie przed wjazdem do tunelu. Pomnik budowniczych Tunelu Świętego Gotarda w Airolo O tunelach opowiada Muzeum Świętego Gotarda Oprócz tunelu drogowego, pod Przełęczą Świętego Gotarda biegną również dwa tunele kolejowe. Pierwszy został otwarty już w 1882 roku i odegrał kluczową rolę w rozwoju transportu kolejowego w Europie. Drugi, znacznie nowszy, został otwarty w 2016 roku i jest najdłuższym tunelem kolejowym na świecie. Tunel Bazowy Świętego Gotarda liczy 57,1 km, a jego budowa trwała 17 lat - gdy powstał, znacząco poprawił przewozy towarowe i pasażerskie, skracając czas przejazdu przez Alpy, o czym sami przekonaliśmy się jadąc właśnie nim z Bazylei do Lugano. ...

Kamienny most nad rzeką Ticino

Kamienny most nad rzeką Ticino

... rystyczny, który nie zdecydował się na jazdę tunelem Świętego Gotarda, oraz historyczna Tremola, zbudowana około 1830 roku. Rowerzyści wybierają oczywiście Tremolę, czyli wąską, krętą i w dodatku brukowana drogę, która jest… najdłuższym zabytkiem Szwajcarii. Dziś ten symbol alpejskiej inżynierii jest klasycznym rowerowym wyzwaniem i jedną z tych dróg “koniecznie do przejechania” w górach Europy. Niestety, zbyt wielu widoków tu nie ma, gdyż Tremola wspina się licznymi serpentynami po zboczu wąskiej, wciętej w górę doliny, więc właściwie jedyne, co przykuwa wzrok rowerzysty, to kolejna “agrafka” do zaliczenia. Podjazd serpentynami pod Przełęcz Świętego Gotarda Ponad 30 zakrętów po zabytkowym bruku Podjazd brukowaną Tremolą z sa...

Przeczytaj wszystko: Szlak rowerowy Północ-Południe. Szwajcaria na lato.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: