Nowa przyczepka Extrawheel

... ki. Naszą trasę w Meklemburgii rozpoczęliśmy w mieście Güstrow, położonym na linii kolejowej Szczecin-Schwerin. Kierując się znakami kilku szlaków rowerowych objechaliśmy środkowy obszar Pojezierza Meklemburskiego, zaglądając także do Parku Narodowego Müritz, by zakończyć trasę w Neubrandenburgu, skąd do Berlina kursuje bezpośredni niemiecki pociąg regionalny. Oznaczone miejsce dla rowerów Efektowny wystrój kościoła farnego w Güstrow Fara na głównym miejskim placu w Güstrow przypomniała nam piękną bryłą o naszej nadmorskiej podróży po krainie pięknego niemieckiego gotyku bałtyckiego przed dwoma laty. Jednak za cenniejszą od kościoła farnego uznaje się kolegiatę w Güstrow, pochodzącą z XIII wieku. Wśród znajdujących się wewną...

Zobacz więcej: Pojezierze Meklemburskie na rowerze. Niemcy na majówkę.

... entów Drogi Rowerowej Jezior Meklemburskich którym jechaliśmy przebiegał wzdłuż kanału Müritz-Havel, łączącego największe jezioro Niemiec z rzeką Hawelą, umożliwiającego dostanie się na Pojezierze Meklemburskie drogą wodną z samego Berlina. Te klimaty oglądaliśmy już kilka lat temu podczas wycieczki po północnej Brandenburgii, a później przejechaliśmy również końcowy odcinek szlaku rowerowego wzdłuż Haweli. O popularności tej formy wypoczynku niech świadczą także setki wodnych “garaży”, na które natknęliśmy się na koniec naszej trasy w Neubrandenburgu. Kolorowe, niewielkie hangary stojące wprost nad jednym z kanałów uchodzących do jeziora Tollensesee tworzyły malowniczą scenerię, zaledwie kilkaset metrów od jednej z czterech zachowanych,...

Nowa przyczepka Extrawheel

... również gotycki ołtarz z warsztatu Hinrika Bornemanna. Wnętrze kościoła farnego w Güstrow Ponad sto dworów, pałaców i zamków Meklemburgii Już w Güstrow stanęliśmy pod pierwszym z kilkunastu dworów, pałaców i zamków, które wyznaczały naszą marszrutę. W XVI i XVII wieku zamek Güstrow był drugą - obok zamku w Schwerinie - najważniejszą rezydencją książąt meklemburskich, a dzisiaj mieści się w nim muzeum regionalne. Podobnych obiektów na Pojezierzu Meklemburskim jest ponad sto. Mają różny charakter, wiele znajduje się w rękach prywatnych właścicieli, a w części urządzono stylowe hotele i pensjonaty. Do większości z tych miejsc można było wejść i rzucić okiem na wnętrza, rozejrzeć się po parku lub ogrodach, zachwycić widokiem...

Przeczytaj wszystko: Pojezierze Meklemburskie na rowerze. Niemcy na majówkę.