Pałac w Güstrow

Pałac w Güstrow

... gie pod względem powierzchni w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, a dopiero ósme na liście pod względem liczby mieszkańców, leży na północnym brzegu jeziora Müritz, największego jeziora Niemiec. Przyjechaliśmy późnym popołudniem, więc pobyt w Waren zaczęliśmy od restauracji, do której - głodni po dniu jazdy - zostaliśmy skierowani przez naszego gospodarza. Na miejscu okazało się, że wnętrze restauracji U-Nautic stylizowane jest na łódź podwodną. Co prawda trudno nam było wyobrazić sobie, by ten typ okrętu mógł pływać po tutejszych jeziorach, ale trudno było odmówić lokalowi oryginalności. Po sympatycznym, towarzyskim wieczorze znaleźliśmy jeszcze siły na spacer po zadbanym rynku i biegnących do niego uliczkach. Restauracja U-Nautic w Waren ...

Zobacz więcej: Pojezierze Meklemburskie na rowerze. Północne Niemcy na majówkę.

... powszedniego dnia w Niemczech, spotkaliśmy największą liczbę innych rowerowych turystów. Szlak rowerowy w Parku Narodowym Müritz Wiosna to w Niemczech czas szparagów Właściwie w każdej relacji z majówki w Niemczech wspominam, że przebojem w niemieckich lokalach gastronomicznych o tej porze roku są jednak nie ryby, a szparagi. W większości restauracji obecne jest okolicznościowe menu, w którym dominują białe, podłużne warzywa o wyjątkowym smaku. Zupa szparagowa, sałatka ze szparagami, a na główne danie szparagi w towarzystwie klasycznego sznycla lub podawane z ziemniakami i łososiem - posmakowaliśmy wszystkiego. Widok obiadowych talerzy naszej szóstki co chwilę przypominał szparagowy festiwal. I jak co roku, nikt z nas na to nie narzekał. Sz...

Pałac w Güstrow

... in i Mur Berliński, dokąd zawiózł nas bezpośredni niemiecki pociąg regionalny. Nasza silna rowerowa ekipa Efektowny wystrój kościoła farnego w Güstrow Fara na głównym miejskim placu w Güstrow piękną gotycką bryłą przypomniała nam naszą poprzednią podróż po krainie niemieckiego gotyku bałtyckiego. Za cenniejszą od kościoła farnego uznaje się jednak kolegiatę w Güstrow, pochodzącą z XIII wieku. Wśród znajdujących się wewnątrz obiektów zwraca uwagę wisząca rzeźba autorstwa Ernsta Barlacha, rzeźbiarza z przełomu poprzednich stuleci. “Lewitująca” postać posiada twarz Käthe Kollwitz, niemieckiej rzeźbiarki, i jest hołdem dla poległych w I wojnie światowej. Wrażenie robią też efektowne drzewa genealogiczne Ulryka, księcia Mekl...

Przeczytaj wszystko: Pojezierze Meklemburskie na rowerze. Północne Niemcy na majówkę.