... ywę radziecką nadchodzącą ze wschodu. Po II wojnie światowej kolejowy most w Siekierkach został odbudowany, a po drugim (czyli pierwszym) moście drogowym pozostały tylko wspomnienia w postaci przyczółków i filarów stojących w rzece. Odbudowany w 1955 roku most miał służył organizacji Układu Warszawskiego jako sposób na sprawną relokację wojsk podczas potencjalnego konfliktu z NATO. Historyczne zapisy mówią, że nigdy nie przejechał po nim pociąg pasażerski, brak jest również dowodów na regularny ruch transportów wojskowych. Współczesny rozdział 140-letniej historii mostu rozpoczął się wraz z rozwojem sieci dróg rowerowych w północno-zachodniej Polsce. Konstrukcja mostu nad Odrą w Siekierkach - część polska Nie jeden, a właściwie dwa i ...
Ścieżka w dolinie potoku Stöbber w Szwajcarii Marchijskiej
... dosłownie "odrzańskie bagno" i to określenie najlepiej oddaje charakter tych terenów w połowie XVIII wieku. W tamtym okresie król pruski Fryderyk II podjął decyzję o osuszeniu i zmianie obszaru dzisiejszego Oderbruch w tereny rolnicze. Istotną częścią tych działań była również zmiana biegu Odry. Dotychczasowy, około 25-kilometrowy fragment rzeki zastąpiono 19-kilometrowym odcinkiem nowego koryta, które przecięło morenowy grzbiet Neuenhagener Spur. W ten sposób rozpoczęła się historia jednego z najciekawszych małych regionów współczesnej Europy, który można porównać do Żuław Wiślanych, równie ciekawych i pełnych lokalnych tradycji. Most nad Odrą w Siekierkach, w tle Łęgi Odrzańskie Oderbruch, który jest nazywany największym polderem r...
Przeczytaj wszystko: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.


