Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

You are here

Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

... izby pamięci i wiejskie muzea regionalne, zabytki architektury i pomniki archeologiczne, przepompownie, młyny wiatrowe i wodne, kościoły i gospodarstwa. Doskonałym miejscem na poznanie tego regionu jest Muzeum Łęgów Odrzańskich (Oderbruch Museum) w Altranft niedaleko Wriezen, którego niestety już nie mogłem odwiedzić ze względu na późną porę. Z tego samego powodu zamiast zdjęć Łęgów Odrzańskich zamieszczam zdjęcia poranku na moście w Siekierkach, gdzie Oderbruch występuje w dalekim tle. I właśnie przez Oderbruch na most w Siekierkach prowadzi 11-kilometrowa, prosta jak strzała, droga rowerowa po dawnej linii kolejowej, fragment szlaku rowerowego Oderbruch Radweg, a jednocześnie dokładne przedłużenie polskiej Trasy Pojezierzy Zachodnich. Rozlewisko Ko...

Zobacz więcej: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Miejsca Przyjazne Rowerzystom

... S-Bahn-Museum widnieje informacja o czasowych wystawach organizowanych na dworcu Berlin-Gesundbrunnen, a także o przygotowywanej nowej lokalizacji muzeum koło dworca Berlin-Lichtenberg, choć wciąż bez wskazania przewidywanej daty otwarcia. Miłośników kolei ucieszy nie tylko ten widok, ale także kilka zabytkowych składów stojących w pobliżu i duże kolejowe graffiti na ścianie jednego z budynków. Dawne muzeum berlińskiej kolei S-Bahn w Erkner Brandenburgia ma swoją piramidę Kolejne około 30 kilometrów to dość spokojny przejazd przez podberlińską Brandenburgię. Drogi rowerowe mijają zwykłe niewielkie miejscowości, w nich czasem zadbane, gotyckie kościoły, w tym ten w Garzin, a we wcześniejszym Lichtenow trudno nie zauważyć dobrze zachowanej, pona...

Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

... o, jaki panuje w Berlinie. Teoretycznie powinien być podobny do tego z innych rowerowych miast jakie widzieliśmy, jak Kopenhaga czy Groningen, tymczasem różni go chociażby kwestia bezpieczeństwa. Większość osób w Berlinie używa kasków, podczas gdy w Danii czy Holandii osób w kaskach rowerowych jest bez porównania mniej. Nawet pasy rowerowe malowane na szosie bywają oddzielane dodatkowym “marginesem” od miejsc parkingowych, prawdopodobnie po to, by uchronić rowerzystę przed uderzeniem otwieranymi beztrosko drzwiami samochodów, zaparkowanych równolegle wzdłuż jezdni. Jakość dróg rowerowych w stolicy Niemiec bywa różna, choć nawet gdy biegną po wiekowej kostce, są przeważnie pozbawione nierówności. Pas rowerowy w Berlinie Tramwajem wodnym na drugi...

Przeczytaj wszystko: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: