Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

You are here

Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

... oningen, tymczasem różni go chociażby kwestia bezpieczeństwa. Większość osób w Berlinie używa kasków, podczas gdy w Danii czy Holandii osób w kaskach rowerowych jest bez porównania mniej. Nawet pasy rowerowe malowane na szosie bywają oddzielane dodatkowym “marginesem” od miejsc parkingowych, prawdopodobnie po to, by uchronić rowerzystę przed uderzeniem otwieranymi beztrosko drzwiami samochodów, zaparkowanych równolegle wzdłuż jezdni. Jakość dróg rowerowych w stolicy Niemiec bywa różna, choć nawet gdy biegną po wiekowej kostce, są przeważnie pozbawione nierówności. Pas rowerowy w Berlinie Tramwajem wodnym na drugi brzeg Sprewy Obowiązkową przeprawą przez Sprewę na trasie wszystkich wymienionych przed chwilą szlaków rowerowych jest… tram...

Zobacz więcej: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Szlaki rowerowe w Małopolsce
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... ię obecnością w tak wyjątkowym miejscu, wyremontowanym z myślą właśnie o turystach rowerowych. Most rowerowy nad Odrą w Siekierkach Most Siekierki-Neurüdnitz został wybudowany w 1892 roku. Początkowo był wspólną przeprawą drogowo-kolejową, jednak w 1930 roku zbudowano drugi, równoległy most kolejowy, a dotychczasowa konstrukcja pozostała mostem drogowym. Obydwa zostały wysadzone w 1945 roku, gdy wojska niemieckie próbowały spowolnić ofensywę radziecką nadchodzącą ze wschodu. Po II wojnie światowej kolejowy most w Siekierkach został odbudowany, a po drugim (czyli pierwszym) moście drogowym pozostały tylko wspomnienia w postaci przyczółków i filarów stojących w rzece. Odbudowany w 1955 roku most miał służył organizacji Układu Warszawskiego ...

Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

Buckow - centrum Szwajcarii Marchijskiej

... dopiero po 35 kilometrach, tuż przed miastem Erkner. Szlak rowerowy między Berlinem a Erkner Na tych 30 kilometrach jazdy jest wiele okazji do obserwacji dość szczególnego ruchu rowerowego, jaki panuje w Berlinie. Teoretycznie powinien być podobny do tego z innych rowerowych miast jakie widzieliśmy, jak Kopenhaga czy Groningen, tymczasem różni go chociażby kwestia bezpieczeństwa. Większość osób w Berlinie używa kasków, podczas gdy w Danii czy Holandii osób w kaskach rowerowych jest bez porównania mniej. Nawet pasy rowerowe malowane na szosie bywają oddzielane dodatkowym “marginesem” od miejsc parkingowych, prawdopodobnie po to, by uchronić rowerzystę przed uderzeniem otwieranymi beztrosko drzwiami samochodów, zaparkowanych równolegle wzdłuż jezdni. ...

Przeczytaj wszystko: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: