Stado szpaków nad mostem w Siekierkach

You are here

Stado szpaków nad mostem w Siekierkach

... Berlinem a Erkner Na tych 30 kilometrach jazdy jest wiele okazji do obserwacji dość szczególnego ruchu rowerowego, jaki panuje w Berlinie. Teoretycznie powinien być podobny do tego z innych rowerowych miast jakie widzieliśmy, jak Kopenhaga czy Groningen, tymczasem różni go chociażby kwestia bezpieczeństwa. Większość osób w Berlinie używa kasków, podczas gdy w Danii czy Holandii osób w kaskach rowerowych jest bez porównania mniej. Nawet pasy rowerowe malowane na szosie bywają oddzielane dodatkowym “marginesem” od miejsc parkingowych, prawdopodobnie po to, by uchronić rowerzystę przed uderzeniem otwieranymi beztrosko drzwiami samochodów, zaparkowanych równolegle wzdłuż jezdni. Jakość dróg rowerowych w stolicy Niemiec bywa różna, choć nawet gdy biegną p...

Zobacz więcej: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Małopolsce

... lak Odra-Nysa, z drugiego brzegu dobiegały do mnie absolutnie fantastyczne dźwięki z rozpoczynającego się rykowiska jeleni. Poranek nad Odrą w Oderbruch Czwarta funkcja jest bardzo symboliczna. Obecny most, przez Niemców nazwany nawet Mostem Europejskim (Europabrücke), po prostu łączy. Łączy dwa brzegi rzeki, łączy dwie międzynarodowe społeczności rowerzystów i łączy dwa państwa o niełatwej historii. Most w Siekierkach w bardzo obrazowy sposób przypomina, jak obecnie wygląda zjednoczona Europa bez granic i bez kontroli granicznej, ze swobodnym przepływem mieszkańców. I jeszcze ta zupełnie odwrócona teraz funkcja użytkowa mostu, gdy z wojskowego, zimnowojennego obiektu most w Siekierkach zmienia się w obiekt infrastruktury cywilnej, służący teraz ...

Stado szpaków nad mostem w Siekierkach

Stado szpaków nad mostem w Siekierkach

... a wybudowana prawie 250 lat temu z kamienia polnego, prawdopodobnie jako mauzoleum ówczesnego właściciela majątku w Garzau. Jej architektem mógł być Carl Gotthard Langhans, który zaprojektował Bramę Brandenburską. Po pożarze zamku piramida w Garzau przez prawie 100 lat pozostawała w ruinie i dopiero na początku XXI wieku została odbudowana przez lokalnych właścicieli. Piramida w Garzau w Brandenburgii Szwajcaria Marchijska jako jeden z celów podróży Gdzieś w okolicy Garzau zaczyna się Szwajcaria Marchijska (Märkische Schweiz). To najmniejszy, a jednocześnie najstarszy, park przyrodniczy (krajobrazowy) w Brandenburgii, a w praktyce bardzo spokojny, naturalny mikroregion z łagodnie zróżnicowanym ukształtowaniem terenu pochodzenia lodowcowego. Różnic...

Przeczytaj wszystko: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: