Most w Siekierkach z niemieckiej strony

You are here

Most w Siekierkach z niemieckiej strony

... ły tylko wspomnienia w postaci przyczółków i filarów stojących w rzece. Odbudowany w 1955 roku most miał służył organizacji Układu Warszawskiego jako sposób na sprawną relokację wojsk podczas potencjalnego konfliktu z NATO. Historyczne zapisy mówią, że nigdy nie przejechał po nim pociąg pasażerski, brak jest również dowodów na regularny ruch transportów wojskowych. Współczesny rozdział 140-letniej historii mostu rozpoczął się wraz z rozwojem sieci dróg rowerowych w północno-zachodniej Polsce. Konstrukcja mostu nad Odrą w Siekierkach - część polska Nie jeden, a właściwie dwa i więcej mostów Choć potocznie mówi sie o jednym moście w Siekierkach, w praktyce mamy do czynienia z dwiema konstrukcjami mostowymi, które składają się na 80...

Zobacz więcej: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne

... wności. Pas rowerowy w Berlinie Tramwajem wodnym na drugi brzeg Sprewy Obowiązkową przeprawą przez Sprewę na trasie wszystkich wymienionych przed chwilą szlaków rowerowych jest… tramwaj wodny F11, będący normalnym elementem komunikacji miejskiej Berlina. To jedno z najstarszych połączeń promowych w Berlinie, funkcjonuje od 1896 roku. Koszt przepłynięcia przez Sprewę to koszt normalnego, jednorazowego biletu komunikacji miejskiej w Berlinie. Rower płynie gratis. Jeśli będziecie jechać tędy w weekend w sezonie letnim, zachęcam do sprawdzenia jeszcze jednej przeprawy - promu F24 między Kruggasse i Spreewiesen na obrzeżach Berlina, tuż przed Erkner. To z kolei najkrótsze połączenie w sieci komunikacyjnej miasta, powstało w 1911 roku i wciąż obsług...

Most w Siekierkach z niemieckiej strony

Most w Siekierkach z niemieckiej strony

... iecka konstrukcja odbudowana została z różnej wielkości przęseł, gdyż powojenna Niemiecka Republika Demokratyczna wykorzystała części innych, często uszkodzonych podczas wojny lub przebudowywanych, mostów. I tak: najdłuższa część użyta do budowy mostu pochodzi z Frankfurtu nad Odrą, kolejna z wiaduktu na Bornholmerstraße w Berlinie, a najkrótsza z mostu w regionu Halle. Taki mostowy recykling. Most Siekierki-Neurüdnitz nad Odrą - część niemiecka Cztery, a może pięć funkcji mostu w Siekierkach Niezwykłe losy mostu w Siekierkach pozwalają dostrzec w nim przynajmniej cztery funkcje, jakie dzisiaj pełni. Pierwsza, bardzo praktyczna, to doskonałe połączenie rowerowe między polskimi szlakami rowerowymi i siecią szlaków rowerowych Brandenburgii. ...

Przeczytaj wszystko: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: