Miejsce na rowery na statku w Austrii

Miejsce na rowery na statku w Austrii

... ąpieliska mówi nam, że dla Austriaków to popularne miejsce rekreacji. Jedziemy dalej i wieczorem, po różnego rodzaju drogach, doliną rzeki Gail nad którą góruje charakterystyczny szczyt Dobratsch, docieramy nad Faaker See - piąte największe jezioro Karyntii i jeden z najpopularniejszych akwenów wypoczynkowych. Wielka Pętla Jezior Karyntii - w tle szczyt Dobratsch Początkowo nie jesteśmy zachwyceni kempingiem na który trafiliśmy - ogromne liczby gości martwią nas nie tylko ze względu na wciąż istniejące zagrożenie zakażeniem koronawirusem, ale obawiamy się również zbliżającej się ciszy nocnej. Tymczasem równo o godzinie 22-ej głośne spotkania kończą się, a ruch na kempingu ma miejsce tylko w pobliżu ogromnej i wręcz luksusowej - jak na kempi...

Zobacz więcej: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.

... tusza i kościoła farnego św. Jakuba pamiętamy z naszej wyprawy przez Alpy przed ośmioma laty. Wiele o ciepłym stosunku miasta do rowerzystów mówi Radbutler - "rowerowy lokaj", czyli punkt nad Drawą, w którym na czas zwiedzania lub noclegu można pozostawić rower wraz z bagażami, oczywiście bezpłatnie. Pokręciliśmy się po centrum, odnaleźliśmy czekający na nas samochód i przez ulubiony Berlin udaliśmy się w drogę do domu. Tuż przed wyjazdem z Karyntii odwiedziliśmy jeszcze wieżę widokową Pyramidenkogel położoną mniej więcej między Villach a Klagenfurtem. Radbutler - Rowerowy Lokaj nad Drawą w Villach Spojrzenie z góry na pożegnanie z Karyntią Wizyta na wieży widokowej Pyramidenkogel może być zarówno ciekawym wstępem do podróży po Kar...

Miejsce na rowery na statku w Austrii

... Völkermarkt Z Klagenfurtu Wielka Pętla Jezior Karyntii biegnie dalej na wschód. Po długim fragmencie trasy wzdłuż torów kolejowych docieramy nad Drawę, a raczej nad Völkermarkter Stausee - sztuczny zbiornik który powstał przez budowę elektrowni Edling położonej kilkanaście kilometrów niżej. To kolejny nasz kontakt z Drauradweg, która będzie nam towarzyszyć prawie do miasteczka Völkermarkt - najdalej na wschód położonego punktu Wielkiej Pętli Jezior Karyntii. To jeden z tych przyjemniejszych odcinków trasy - szutrowe drogi biegną w pobliżu wody, czasem po wałach przeciwpowodziowych Drawy, mijając niewielkie osady i porty wypoczynkowo-rybackie. Drauradweg - szutrowa droga rowerowa przed Völkermarkt Mocno turystyczny krajobraz Klopeiner See Na mo...

Przeczytaj wszystko: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.