Nad jeziorem w Szwajcarii Marchijskiej

You are here

Nad jeziorem w Szwajcarii Marchijskiej

... Siekierkach, w praktyce mamy do czynienia z dwiema konstrukcjami mostowymi, które składają się na 800-metrową przeprawę przez Odrę, najdłuższą ze wszystkich odrzańskich przepraw. Pierwsza z nich to most nad właściwym korytem Odry, zarządzany przez Niemców i przez Niemców wyremontowany. Druga konstrukcja to polska część przeprawy, leżąca nad obszarem odrzańskiego rozlewiska, którą od części niemieckiej dzieli około 100 metrów odległości. Uważne oko dostrzeże, że niemiecka konstrukcja odbudowana została z różnej wielkości przęseł, gdyż powojenna Niemiecka Republika Demokratyczna wykorzystała części innych, często uszkodzonych podczas wojny lub przebudowywanych, mostów. I tak: najdłuższa część użyta do budowy mostu pochodzi z Frankfurtu nad O...

Zobacz więcej: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Szlaki rowerowe w Małopolsce
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne

... Stobbermühle w karcie z tradycyjnymi niemieckimi potrawami można znaleźć nawet wielkiego kapuścianego gołąbka, który - przyznaję, nie wiedziałem - łączy tradycje kulinarne Polski i Niemiec. Na końcu Buckow, tuż przed zjazdem na ścieżkę doliną potoku Stöbber, znajduje się Schweizer Haus - miejscowe centrum edukacyjno-informacyjne z wystawą poświęconą Szwajcarii Marchijskiej. Szwajcaria Marchijska - Buckow Atrakcyjne leśne drogi Szwajcarii Marchijskiej Przejazd przez Szwajcarię Marchijską najlepiej zaplanować z wykorzystaniem leśnych szlaków i ścieżek biegnących wzdłuż tutejszych jezior i potoków. Piesza ścieżka wzdłuż jeziora Schermützelsee przyjemnie wprowadzi bocznymi drogami do Buckow, a wąska ścieżka w dolinie potoku Stöbber wypr...

Nad jeziorem w Szwajcarii Marchijskiej

Nad jeziorem w Szwajcarii Marchijskiej

... wybudowany w 1892 roku. Początkowo był wspólną przeprawą drogowo-kolejową, jednak w 1930 roku zbudowano drugi, równoległy most kolejowy, a dotychczasowa konstrukcja pozostała mostem drogowym. Obydwa zostały wysadzone w 1945 roku, gdy wojska niemieckie próbowały spowolnić ofensywę radziecką nadchodzącą ze wschodu. Po II wojnie światowej kolejowy most w Siekierkach został odbudowany, a po drugim (czyli pierwszym) moście drogowym pozostały tylko wspomnienia w postaci przyczółków i filarów stojących w rzece. Odbudowany w 1955 roku most miał służył organizacji Układu Warszawskiego jako sposób na sprawną relokację wojsk podczas potencjalnego konfliktu z NATO. Historyczne zapisy mówią, że nigdy nie przejechał po nim pociąg pasażerski, brak jest również do...

Przeczytaj wszystko: Z Berlina do Szczecina: na most rowerowy w Siekierkach.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: