... c, koniecznie warto zwrócić uwagę na tereny kolejowe wokół dworca Bydgoszcz Główna. To bocznice należące kiedyś do powojennych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego (ZNTK) w Bydgoszczy, które powstały na bazie Ostbahn-Werkstatt-Bromberg - pruskich zakładów kolejowych, które powstały tu trzy lata po uruchomieniu linii Pruskiej Kolei Wschodniej w 1848 roku. Obecnie te zakłady to znana na polskim rynku produkcji pociągów i tramwajów Pesa Bydgoszcz, produkująca pojazdy szynowe, które codziennie służą tysiącom pasażerów w całej Polsce, ale również w Niemczech, Czechach, Włoszech, Ukrainie czy Rosji. Podczas mojego powrotu z Bydgoszczy na sąsiedni peron podjechał lśniący pociąg elf z Pesy pozując z nowoczesnym budynkiem bydgoskiego dworca w tle. Poc...
Wnętrze Muzeum Podróżników w Toruniu
... ędzy innymi nad Odrą w Brzegu, na Noteci w Czarnkowie, nad Bugiem w Dorohusku i na Sanie w Jarosławiu. Most Fordoński koło Bydgoszczy z lotu ptaka Most w Toruniu kiedyś stał w Opaleniu Na inżynieryjno-mostowym polu Toruń nie jest gorszy od Bydgoszczy - most na Wiśle im. Józefa Piłsudskiego położony niedaleko Starego Miasta również ma swoją wyjątkową historię. Z jego elementów nigdy nie powstał żaden inny most, przeciwnie - to toruński most zbudowano z elementów pruskiego mostu w Opaleniu koło Kwidzyna, który po I wojnie światowej znalazł się w całości na polskich ziemiach. Ponieważ powojenny polski rząd nie planował żadnego wykorzystania zaledwie 10-letniej konstrukcji z Opalenia, zapadła decyzja o jej demontażu i wykorzystaniu przęseł d...
Przeczytaj wszystko: Bydgoszcz i Toruń rowerem. Kujawsko-Pomorskie i jego stolice.


