... budowie myślano już w XVIII wieku w czasach I Rzeczypospolitej, jednak decyzję o budowie podjął nasz znajomy z Brandenburgii - Rheinsbergu i Poczdamu, a także Kostrzyna - Fryderyk II Wielki, król pruski, a stało się to już po I rozbiorze Polski. Śluza V Czarna Droga na Kanale Bydgoskim Dziś Kanał Bydgoski jest nie tylko świadectwem dawnej świetności Bydgoszczy i pięknie zachowanym zabytkiem techniki, ale też popularnym i wdzięcznym miejscem do rekreacji dla mieszkańców miasta. Parki, ścieżki piesze i drogi rowerowe ciągnące się wzdłuż Kanału Bydgoskiego, zarówno starego, jak i nowego XX-wiecznego odcinka, dodają Bydgoszczy atrakcyjnego sznytu. Zadbane urządzenia kanałowych śluz wciąż służą wodnym podróżnikom, choć z roku na rok sytuacja s...
Bydgoskie spichlerze i barka Lemara
... portera, który w latach 30. XIX wieku podróżował po Afryce między innymi właśnie rowerem. Wystawa w Muzeum Podróżników w Toruniu Siedem wieków pierników w Toruniu Równie słynnym co Mikołaj Kopernik symbolem Torunia są toruńskie pierniki. Wypieka się je w Toruniu już od XIV wieku! Recepturę wypieku ciasta zmieszanego z mąki, wody, mleka, miodu i przypraw chroniono przez setki lat tak skutecznie, że do dziś ten niepozorny wypiek kojarzy się wyłącznie z Toruniem. Ciekawe, że do II wojny światowej w Toruniu istniało kilka fabryk pierników, a po wojnie już tylko jedna - znacjonalizowana przez rząd PRL fabryka Gustawa Weese, przemianowana na słynnego Kopernika. Właśnie w budynku dawnej fabryki Gustawa Weese mieści się obecnie Muzeum Toruńskiego ...
Przeczytaj wszystko: Bydgoszcz i Toruń rowerem. Kujawsko-Pomorskie i jego stolice.


