Sklep rowerowy na stacji benzynowej w Velden

Sklep rowerowy na stacji benzynowej w Velden

... w naszej trasy były ruiny zamku Landskron połozone na wysokiej skale nad Villach. Zamek powstał w XIV wieku i przez kilka kolejnych stuleci, aż do pożaru w XIX wieku, pozostawał istotnym miejscem na politycznej mapie Karyntii. Obecnie znajduje się w nim między innymi hodowla ptaków drapieżnych - Adler Arena, organizująca pokazy dla publiczności z udziałem między innymi orłów, sępów, sów i innych gatunków ptaków drapieżnych. Podczas pokazu pierzaste drapieżniki latają tuż nad głowami niczym nie oddzielonej od nich publiczności bezbłędnie kierowane przez zamkowego sokolnika. Pokaz należy do atrakcji, do których wejście z Kärnten Card jest bezpłatne. Uwaga na dojazd - droga jest tak stroma, że rowerem mało kto dotrze do bramy wjazdowej na zamek. Prowad...

Zobacz więcej: Wielka Pętla Jezior Karyntii, czyli Austria po słonecznej stronie Alp.

... a wyruszyliśmy w kierunku podjazdu na przełęcz Kreuzbergsattel, skorzystaliśmy z kolejnej atrakcji dostępnej z Kärnten Card. Na kanapie kolejki górskiej wjechaliśmy na Goldeck - szczyt Alp Geiltalskich, z którego rozpościera się widok na Weißensee. Dla nas był to króciutki widokowy przerywnik, a większość pozostałych pasażerów u góry rozpoczynała górską wędrówkę lub jazdę rowerem po tutejszych górskich singletrackach. Techendorf i Weißensee nad jeziorem Weißensee w Karyntii Slow Food Villages w dolinie Gitschtal Z przełęczy Kreuzbergsattel, w pobliżu której znajduje się punkt widokowy na Weißensee, czekało nas kilkanaście kilometrów zjazdu doliną Gitschtal w kierunku miasta Hermagor. Początek to szybkie, strome serpentyny, gdzie bez pr...

Sklep rowerowy na stacji benzynowej w Velden

... as większego wrażenia, choć pełen samochodów parking kąpieliska mówi nam, że dla Austriaków to popularne miejsce rekreacji. Jedziemy dalej i wieczorem, po różnego rodzaju drogach, doliną rzeki Geil nad którą góruje charakterystyczny szczyt Dobratsch, docieramy nad Faaker See - piąte największe jezioro Karyntii i jeden z najpopularniejszych akwenów wypoczynkowych. Wielka Pętla Jezior Karyntii - w tle szczyt Dobratsch Początkowo nie jesteśmy zachwyceni kempingiem na który trafiliśmy - ogromne liczby gości martwią nas nie tylko ze względu na wciąż istniejące zagrożenie zakażeniem koronawirusem, ale obawiamy się również zbliżającej się ciszy nocnej. Tymczasem równo o godzinie 22-ej głośne spotkania kończą się, a ruch na kempingu ma miejsce t...

Przeczytaj wszystko: Wielka Pętla Jezior Karyntii, czyli Austria po słonecznej stronie Alp.