Zamek Velden w Velden am Wörther See

Zamek Velden w Velden am Wörther See

... ozpoczęło i zakończyło naszą kolejną rowerową wyprawę po szlakach rowerowych Austrii. Ulicę Dworcową (Bahnhofstraße) przechodzącą w szeroki miejski deptak (Hauptplatz) biegnący od mostu na Drawie aż do ratusza i kościoła farnego św. Jakuba pamiętamy z naszej wyprawy przez Alpy przed ośmioma laty. Wiele o ciepłym stosunku miasta do rowerzystów mówi Radbutler - "rowerowy lokaj", czyli punkt nad Drawą, w którym na czas zwiedzania lub noclegu można pozostawić rower wraz z bagażami, oczywiście bezpłatnie. Pokręciliśmy się po centrum, odnaleźliśmy czekający na nas samochód i przez ulubiony Berlin udaliśmy się w drogę do domu. Tuż przed wyjazdem z Karyntii odwiedziliśmy jeszcze wieżę widokową Pyramidenkogel położoną mniej więcej między Villach a K...

Zobacz więcej: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.

Internetowy sklep rowerowy

... . Ich lista - z podziałem na obiekty noclegowe i ciekawe miejsca na trasie - znajduje się po lewej stronie tablicy. Po prawej widać szkic sytuacyjny - jaśniejszy obszar to okolica widoczna na zdjęciu satelitarnym, pokazana na ciemniejszym tle większego fragmentu Karyntii. Moim zdaniem trudniej o bardziej czytelne przedstawienie szlaku rowerowego. Choć zaskakujące było, że zdjęcia satelitarne pokazywały obszar położony w górę rzeki od miejsca ustawienia tablicy, a więc już przejechany przez turystów jadących z jej biegiem, których jest tutaj na pewno znacznie więcej. Oryginalne tablice informacyjne na trasie rowerowej Drawy Drauradweg - pięć gwiazdek od ADFC! To dobry moment by napisać, że trasa rowerowa Drauradweg należy do grona najpopularniejszych ...

Zamek Velden w Velden am Wörther See

... my, że ten widok nie podbił naszych serc, choć droga rowerowa prowadząca dookoła Klopeiner See była całkiem w porządku. Pomosty kąpielowe nad Klopeiner See w Austrii Bardzo przyjemne 80 kilometrów do Villach Dużo lepiej czuliśmy się wracając nad Drawę. Po deszczowym poranku nad południową Karyntią znów zaświeciło Słońce, a my cieszyliśmy się jeszcze jednym atrakcyjnym, dobrze przygotowanym fragmentem Wielkiej Pętli Jezior Karyntii, która ponownie prowadziła śladem trasy Drauradweg. Na około 80-kilometrowym odcinku znad jeziora Klopeiner See do Villach nie ani dużych, ani nawet średnich miejscowości, a w większości szlak rowerowy biegnie w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki. Może znaleźliby się tacy, którzy nazwaliby go nudnym, ale nam ten d...

Przeczytaj wszystko: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.