Miejsce odpoczynku dla rowerzystów przy Via Claudia Augusta

... m/h można zapomnieć, że ciągniemy za sobą trzecie koło. A nasze Transy oczekujące na powrotny pociąg do Innsbrucka budziły żywe zainteresowanie pasażerów z sąsiedniego peronu dworca w Merano. Nasze rowery Kross Trans na stacji w Merano Południowy Tyrol - gdzie szukać noclegów? W Południowym Tyrolu posługiwaliśmy się przede wszystkim wynikami z serwisu noclegowego Booking.com i jedną z aplikacji pokazujących campingi w Europie. Za każdym razem zadowoleni opuszczaliśmy dane miejsce. Raz trafiliśmy na rowerowy hotel ze zdjęcia, innym razem byliśmy dopiero drugimi gośćmi na nowo otwartym kempingu koło Bolzano, a jeszcze inną noc spędziliśmy na mocno zatłoczonym, popularnym kempingu niedaleko Bolzano, którego sanitariaty przypominały... przewodni...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... i Włochy sprawił, że budowa warowni okazała się niepotrzebna. Wielką budowlę od kilku lat można zwiedzać, choć nam niestety się to nie udało - zameldowaliśmy się pod twierdzą już po jej zamknięciu. Twierdza Fortezza - Franzensfeste w dolinie Isarco Kolejny przystanek w Brixen, czyli Bressanone Zwiedzanie Brixen, czyli włoskiego Bressanone, zaczęliśmy w najlepszy możliwy sposób - od śniadania w jednej z kawiarni w centrum miasta. Kawa, słodkie ciastko, poranne słońce wdzierające się pod nasze parasole stojące na skrzyżowaniu pieszych traktów w centrum miasta... Chyba trudno wyobrazić sobie większy... demotywator do ruszania w drogę. Jeszcze na dobre nie wystartowaliśmy, a już żal nam było odrywać się od błogiego colazione. Za chwilę zwi...

Miejsce odpoczynku dla rowerzystów przy Via Claudia Augusta

... ody dochodzącą latem do 28 stopni. Dzięki unikalnemu mikroklimatowi wokół jeziora Kalterer See panują bardzo dobre warunki do uprawy wina - pochodzą stąd gatunki o tej samej nazwie, oznaczone etykietą DOC. Wody jeziora, na którym zabronione jest używanie łodzi silnikowych, a także jego okolice, są popularnym miejscem do uprawiania różnego rodzaju sportów wodnych i turystyki. Otoczone górami miejsce sprawia wrażenie tajemniczego zakątka, do którego docierają tylko wtajemniczeni. Nas dodatkowo zachwyciła przebiegająca między tutejszymi winnicami droga rowerowa - fragment transalpejskiej trasy Via Claudia Augusta. Trasa rowerowa Via Claudia Augusta, w tle Merano Via Claudia Augusta w Południowym Tyrolu Przez Południowy Tyrol biegnie ok. 150-kilometrowy ...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.