Drewniany most nad Adygą

Drewniany most nad Adygą

... azza Walther w Bolzano Człowiek lodu w Muzeum Archeologicznym Wśród wielu postaci związanych z Bolzano jest jeszcze ta zupełnie wyjątkowa - Ötzi. Takie imię otrzymał człowiek, którego zwłoki znalazła dwójka niemieckich turystów w Alpach Ötztalskich w 1991 roku. Nikt początkowo nie podejrzewał, że przeprowadzone badania określą wiek Ötziego na ponad 5300 lat! Poznano nawet wiek, choroby które przeszedł, styl życia i wiele innych informacji, o których opowiada oryginalna ekspozycja w Muzeum Archeologicznym Górnej Adygi w Bolzano - naszym zdaniem punkt obowiązkowy wizyty w Południowym Tyrolu. Ciekawe, że roszczenie o prawa do znaleziska wysunęła Austria, gdyż Ötzi został znaleziony w pasie granicznym. I że niemiecki znalazca Ötziego zmarł podczas górs...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... yło czym się zmęczyć, może jedynie ogromem wrażeń krajobrazowo-kulturowych. Aby przedłużyć nasz pobyt we Włoszech wykorzystaliśmy wdzięczny pretekst, jakim był termin oddania redakcji Rowertouru artykułu z jednej z naszych poprzednich wypraw. I tak wieczorem trafiliśmy do restauracji w Naturns, bardzo niedaleko kempingu na którym spaliśmy, na wyjątkowo niespiesznie, bardzo po włosku podaną kolację. By następny dzień zacząć od niesamowitych widoków na dolinę Adygi. Widok na dolinę Adygi w Południowym Tyrolu Platforma z widokiem na Południowy Tyrol Krótką zmianę perspektywy zapewniła mi... kolej linowa w Naturns. Niewielka opłata za wjazd, darmowy przewóz roweru i po kilku minutach jazdy mogłem spoglądać na dolinę Adygi z wysokości o ponad 800 m...

Drewniany most nad Adygą

... ym dnie doliny z ogromną masą lodu zalegajacą kiedyś ten obszar. Odtworzyłem sobie później, już podczas jazdy rowerem wzdłuż Adygi - ten model bardzo skutecznie pobudził moją geograficzną, czy może raczej geomorfologiczną, wyobraźnię. Przekrój przez lodowiec w muzeum w Bolzano Z rowerem w gondoli kolei linowej Już podczas poprzedniego pobytu w Bolzano wpadła nam w oko kolej linowa, która aż 30-osobowymi gondolami wywoziła pasażerów gdzieś w górę doliny. Tym razem podróż nią włączyliśmy do naszej trasy i po kilkunastominutowej podróży z przepięknymi widokami na Bolzano i Dolomity wysiedliśmy w "Górnym Bolzano" czyli miejscowości Soprabolzano. Widoki, jakich byliśmy świadkami podczas podróży, bez wątpienia należały do tych najpiękniejszych...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.