Rower Kross, sakwy Extrawheel i Dolomity

Rower Kross, sakwy Extrawheel i Dolomity

... możliwy sposób - od śniadania w jednej z kawiarni w centrum miasta. Kawa, słodkie ciastko, poranne słońce wdzierające się pod nasze parasole stojące na skrzyżowaniu pieszych traktów w centrum miasta... Chyba trudno wyobrazić sobie większy... demotywator do ruszania w drogę. Jeszcze na dobre nie wystartowaliśmy, a już żal nam było odrywać się od błogiego colazione. Za chwilę zwiedziliśmy jeszcze katedrę w Brixen, datowaną aż na X wiek, zajrzeliśmy na dziedziniec Pałacu Biskupiego i ruszyliśmy w dalszą drogę do niedalekiego Bolzano ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Isarco. Zagladając do przewodnika wpadło nam jeszcze w oko, że Brixen jest rodzinnym miastem himalaisty Reinholda Messnera, który na naszej trasie miał pojawić się jeszcze kilkukrotnie. M...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... planszy - na prosecco i lody. Kilkadziesiąt minut spędziliśmy wymieniając wrażenia z jazdy po alpejskich trasach i wspominając inne wyprawy. I gdyby nie fakt, że jechaliśmy w odwrotnych kierunkach, na pewno przegadalibyśmy ten wieczór przy południowotyrolskich trunkach. Justyna i Damian spotkani na Via Claudia Augusta Merano - uzdrowisko, stare miasto i ogrody zamkowe Chwilę wcześniej odwiedziliśmy Merano - powstałe w XIX wieku miasto-uzdrowisko, które odwiedzamy drugi raz i po raz drugi panuje w nim niemożliwy upał. Sprzyja temu położenie w kotlinie, w załomie doliny Adygi. Merano jest inne niż inne włoskie miasta - życie wydaje się skupiać tutaj na bulwarach i promenadach nad rzeką Passirio, podczas gdy na uliczkach położonego wyżej starego miasta panu...

Rower Kross, sakwy Extrawheel i Dolomity

... ie, restauracje i inni podmioty związane z enoturystyką w tym najstarszym regionie winiarskim Włoch. Obiekty należące do Szlaku można znaleźć już w Bolzano, także w miasteczku Ora (Auer), do którego dotarliśmy po pokonaniu kilkunastu kilometrów po szybkiej drodze rowerowej wzdłuż rzeki Adygi. Jednak te najpiękniejsze miejsca leżą za charakterystycznym, podłużnym masywem Mitterberg, dokładnie ukryte przed wzrokiem podróżujących autostradą A22. Południowotyrolski Szlak Winny we Włoszech To tam, w starym korycie Adygi, leży Lago di Caldaro (Kalterer See) - jezioro o najcieplejszej wodzie w Alpach, z temperaturą wody dochodzącą latem do 28 stopni. Dzięki unikalnemu mikroklimatowi wokół jeziora Kalterer See panują bardzo dobre warunki do uprawy wina - poch...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.