Górna stacja kolei linowej w Bolzano

Górna stacja kolei linowej w Bolzano

... essner Mountain Museum - zamek Juval Dosłownie "za rogiem", chwilę po wyjechaniu z Naturns, trafiliśmy na drugi podczas naszej wyprawy obiekt należacy do Messner Mountain Museum - zamek Juval. Wszystkich "oddziałów" muzealno-edukacyjnego przedsięwzięcia, założonego przez słynnego alpinistę i himalaistę Reinholda Messnera, jest sześć, z czego trzy mieszczą się w starych zamkach Południowego Tyrolu. Dla miłośników gór to na pewno ogromna atrakcja pobytu we Włoszech, każde z miejsc opowiada o innych aspektach górskiej pasji i w inny sposób pokazuje góry. W kalendarzu imprez Messner Mountain Museum są również spotkania z samym Messnerem, który w Polsce stał się znany dzięki wygranej rywalizacji z Jerzym Kukuczką o zdobycie Korony Himalajów i Karakorum. Za...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... oniec, a raczej dwa możliwe warianty zakończenia szlaku, we Włoszech - nad Adriatykiem i w delcie Padu. Via Claudia Augusta w Południowym Tyrolu Justyna i Damian jadą nad Gardę Właśnie na szlaku Via Claudia Augusta, gdzieś między Merano a Naturns, zupełnie niespodziewanie spotkaliśmy Justynę i Damiana, z którymi wcześniej znaliśmy się wyłącznie z krótkiej rozmowy na fanpage'u Znajkraju. Przesympatyczna para była w drodze z Niemiec nad Gardę - jak sami napisali na wiezionej planszy - na prosecco i lody. Kilkadziesiąt minut spędziliśmy wymieniając wrażenia z jazdy po alpejskich trasach i wspominając inne wyprawy. I gdyby nie fakt, że jechaliśmy w odwrotnych kierunkach, na pewno przegadalibyśmy ten wieczór przy południowotyrolskich trunkach. Justyna i D...

Górna stacja kolei linowej w Bolzano

... padła nam w oko kolej linowa, która aż 30-osobowymi gondolami wywoziła pasażerów gdzieś w górę doliny. Tym razem podróż nią włączyliśmy do naszej trasy i po kilkunastominutowej podróży z przepięknymi widokami na Bolzano i Dolomity wysiedliśmy w "Górnym Bolzano" czyli miejscowości Soprabolzano. Widoki, jakich byliśmy świadkami podczas podróży, bez wątpienia należały do tych najpiękniejszych podczas całego naszego pobytu w Południowym Tyrolu. Po prawej stronie prężyła się panorama masywu Catinaccio, którego niemiecka nazwa brzmi Rosengarten - bo mieni się kolorem róż, gdy jest oświetlany przez zachodzące Słońce. Z lewej zachwycały nas winnice porastające zbocze, a w oddali płaskie dno doliny Adygi szczelnie wypełniało Bolzano. Widok na Dolomi...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.