Panorama Dolomitów - Sciliar

... d - z powrotem na przełęcz Brenner i dalej do Innsbrucka - zabrała nas wygodnie skomunikowana kolej regionalna Południowego Tyrolu. Wolną rękę w wyborze kolejowych połączeń zapewniały nam "sieciowe" bilety kolejowe Interrail - do naszych obowiązków należało tylko wykupienie biletów na rowery oraz rezerwacja miejsc dla nas, gdy wybieraliśmy jazdę pociągiem wyższej klasy. Miejsce na rowery w nocnym pociągu Nightjet Jeden z naszych ulubionych regionów w Europie Wspominałem nie raz, że Południowy Tyrol to jeden z tych regionów w Europie, gdzie czujemy się najlepiej i do którego chętnie wracamy. Dotychczas zachwycaliśmy się walorami północnych Włoch między innymi podczas rowerowej wyprawy przez Alpy Wschodnie, ale też wędrując na biegówkach p...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... mogłyby stanowić piękną pamiątkę i podkreślać pokolejowy charakter szlaku. Miłośnicy kolejowych klimatów bez problemu dostrzegą też inne dawne kolejowe budynki, mosty, znaki kolejowe, sygnalizatory czy semafory. Tunel na drodze rowerowej przed Bolzano Sterzing, czyli Vipiteno - pierwszy przystanek "Rześkie górskie powietrze z lekką nutą południa" - tak o tym mieście pisze strona internetowa Południowego Tyrolu. To pierwsze większe, interesujące miasteczko na naszej trasie, o którym mówi się nawet jako o jednym z najpiękniejszych we Włoszech. Symbolem miasta jest Torre delle Dodici - Zwölferturm, 46-metrowa kamienna wieża z XV wieku, pod którą przebiega główny miejski deptak. Warto zatrzymać się w Sterzing na dłużej, by zwiedzić XV-wieczny ...

Panorama Dolomitów - Sciliar

... a dzięki pieszej ścieżce można podejść bliżej i podziwiać ten geologiczny majstersztyk z platformy widokowej. Piramidy ziemne w Ritten w Południowym Tyrolu Emocjonujący zjazd do Bolzano Po dniu błogiej przerwy, jaki urządziliśmy sobie w jednym z pensjonatów w Auna di Sotto, nadszedł czas na zwiedzanie kolejnych zakątków Południowego Tyrolu. Dziesięciu kilometrom zjazdu do Bolzano towarzyszyły równie ogromne krajobrazowe emocje, co wjazdowi gondolą na płaskowyż Ritten sprzed dwóch dni. Na kolejnych serpentynach prowadzących do stolicy Południowego Tyrolu przesuwały nam się przed oczami panoramy Dolomitów i zielone zbocza doliny wypełnione winnicami. W dodatku większość tego odcinka pokonaliśmy w towarzystwie uroczych włoskich oldtimerów, kt...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.