... arlino do Kołobrzegu, gdzie Stary Kolejowy Szlak się kończy. Albo wybrać stronę prawą i zatoczyć koło przez Koszalin, Mielno, Kołobrzeg i Karlino z powrotem do Białogardu. Wybraliśmy wariant drugi i bocznymi drogami ruszyliśmy w kierunku Koszalina. Uwaga na drogę przed Strzekęcinem - rozpoczęły się już prace ziemne nad budową drogi ekspresowej S11 i najlepszym tymczasowym wyjściem będzie kierowane się na Niedalino, skąd do samego Koszalina biegnie długi ciąg dróg rowerowych, w pierwszej części nawet całkiem przyzwoitych. Obecnie przejście przez teren robót na S11 jeszcze jest możliwe, ale trudno powiedzieć jak długo. Krzyże na lapidarium w Żeleźnie "Szanując innych uczymy się szanować siebie" Między Białogardem a Koszalinem warto zwró...

Bateria Artylerii Stałej koło Ustronia Morskiego
... i - przez Karlino do Białogardu. Molo w Kołobrzegu nocą Jeszcze jedna pokolejowa droga rowerowa Odcinek z Kołobrzegu, a dokładnie z położonego niedaleko niego Zieleniewa, przez Karlino do Białogardu to drugi pokolejowy fragment Starego Kolejowego Szlaku. Wybudowany został w starotorzu dwóch dawnych linii wąskotorowych - Kołobrzeg-Gościno oraz Gościno-Karlino. Obydwie stanowiły część gęstej sieci kolei wąskotorowej, która - wybudowana przez Królestwo Prus - miała prawie 750 kilometrów długości i była jedną z najdłuższych regionalnych sieci kolei wąskotorowych w Europie. I na obydwóch regularne przewozy zakończyły się jeszcze w latach 60. poprzedniego stulecia. To tak długi czas, że podczas rowerowej podróży trudno nam było dostrzec ślady...
Przeczytaj wszystko: Stary Kolejowy Szlak na Pomorzu Zachodnim. Rowerem nad Morze Bałtyckie.