... h, którzy niemal codziennie przejeżdżają po niej około 30-40 kilometrów, tam i z powrotem. Pytani przez znajomych, czy codzienna jazda ich nie nudzi, odpowiadają, że przecież codziennie jest na niej inaczej. Zmienia się pogoda, zmieniają się pory roku, każdego dnia inaczej świeci Słońce, wokół ścieżki rowerowej nieustannie zmienia się roślinność, każdego dnia przejeżdżają ją inni rowerzyści. Część przyjedzie na wycieczkę rowerową raz na kilka dni, inni będą szukali regularnego ruchu na świeżym powietrzu i kondycji, jeszcze inni ucieczki od samotności. To jeszcze jeden wspaniały dowód na uniwersalne znaczenie długodystansowej infrastruktury rowerowej i jej ogromną wartość nie tylko dla turystów, ale również dla lokalnych mieszkańców. A moż...

Turyści rowerowi na szlaku EuroVelo 10
... łożonego niedaleko niego Zieleniewa, przez Karlino do Białogardu to drugi pokolejowy fragment Starego Kolejowego Szlaku. Wybudowany został w starotorzu dwóch dawnych linii wąskotorowych - Kołobrzeg-Gościno oraz Gościno-Karlino. Obydwie stanowiły część gęstej sieci kolei wąskotorowej, która - wybudowana przez Królestwo Prus - miała prawie 750 kilometrów długości i była jedną z najdłuższych regionalnych sieci kolei wąskotorowych w Europie. I na obydwóch regularne przewozy zakończyły się jeszcze w latach 60. poprzedniego stulecia. To tak długi czas, że podczas rowerowej podróży trudno nam było dostrzec ślady kolejowej infrastruktury. Tylko domyślaliśmy się, że niektóre z licznych i bardzo przyjemnych miejsc wypoczynku, mieszczących się przy drodze ro...
Przeczytaj wszystko: Stary Kolejowy Szlak na Pomorzu Zachodnim. Rowerem nad Morze Bałtyckie.