... � uwagi na częste "szykany" na drodze rowerowej, jakie towarzyszą wszystkim krzyżówkom szlaku z przecinającymi go, nawet najdrobniejszymi, drogami. Zadaniem kamiennych bloków jest najprawdopodobniej blokowanie samochodom dostępu do drogi rowerowej, co na pewno robią bardzo skutecznie. Wątpliwości we mnie budzą jednak konsekwencje ewentualnego zderzenia z takim blokiem lub nawet drobnego zaczepienia sakwą o jeden z nich. Wystarczy przecież zwyczajnie zagapić się lub w złym momencie spojrzeć na mapnik na kierownicy by napytać sobie niezłej biedy. Podejrzewam jednak, że rozwiązanie to wiekiem dorównuje tutejszej drodze rowerowej i oddaje świadomość budowniczych tras rowerowych sprzed około 20 lat. Warto więc zachować wyjątkową ostrożność i... czekać aż znikn...
Drewniana rzeźba na lapidarium w Żeleźnie
... orów w maleńkim Strzekęcinie nie będzie mógł wpłynąć w istotny sposób na wyniki ogólne. We wsi znajdują się również dwa efektowne pałace - Biały i Bursztynowy, należące niegdyś do rodziny von Kamecke, obecnie zadbana własność prywatna, służąca jako obiekt hotelowy. Pałac Bursztynowy w Strzekęcinie Koszalin był kiedyś miastem portowym Koszalin to największe miasto na trasie, dawna stolica województwa koszalińskiego, dobre na podreperowanie stanu kalorii i nocleg. Mało osób zdaje sobie sprawę, że do końca XVII wieku Koszalin miał dostęp do morza - że dopiero w 1690 roku w wyniku sztormu Jamieński Nurt (wtedy Jamunder Tief) został zamulony i zakończył morski rozdział historii Koszalina. Dzisiaj warto rzucić okiem na zrewitalizowaną ...
Przeczytaj wszystko: Stary Kolejowy Szlak na Pomorzu Zachodnim. Rowerem nad Morze Bałtyckie.