... u, ale… Kołobrzegowi zależało na wyróżnieniu swojego fragmentu wybrzeża i stało się, kostka została położona. Kolejny już rok służy wyśmienicie, a oryginalnym wzorem dodaje leśnemu ciągowi pieszo-rowerowemu niecodziennego, nieco eleganckiego sznytu. Bo właściwie dlaczego turystyka rowerowa nie może czasem mieć w sobie odrobiny elegancji? Większą jej wadą wydaje się mała szerokość i brak oddzielenia rowerzystów od pieszych, co w wysokim sezonie prowadzi do konfliktów. Ale to przecież jeszcze jeden argument, by nad polski Bałtyk na rowerze jechać poza sezonem, wiosną lub jesienią. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim Drewniany pomost biegnie nad Solnym Bagnem Częścią tego oryginalnego odcinka jest też długi drewniany pomost, k...
Uśmiechnięte rowerzystki na EuroVelo 10 koło Kołobrzegu
... e o długości ok. 60-80 kilometrów można na Starym Kolejowym Szlaku spędzić trzy lub cztery turystyczne dni. A że celem naszej turystyki nigdy nie było bicie rekordów, a i pracy z pokazaniem walorów trasy jest zawsze sporo, więc pobyt na szlakowym “baloniku” zaplanowaliśmy na cztery dni. Dwa pierwsze z Wałcza do Koszalina jechałem sam, a na kolejne dwa - na rowerowy weekend nad morzem - dotarła do mnie Ola. Właśnie, to ogromna zaleta każdej dobrej rowerowej trasy - dojazd pociągiem. W przypadku Starego Kolejowego Szlaku pociągiem można wygodnie dojechać zarówno do miejscowości na początku szlaku - do Wałcza i Złocieńca, jak i do tych na końcu, wokół samego balonika - do Karlina, Białogardu, Koszalina i Kołobrzegu. Niemal wszystkie pociągi tutaj oferują...
Przeczytaj wszystko: Stary Kolejowy Szlak na Pomorzu Zachodnim. Rowerem nad Morze Bałtyckie.


