Szosa z rowerowymi poboczami w Danii

You are here

Szosa z rowerowymi poboczami w Danii

... w naszych rękach Rowerowy most, który łączy trzy brzegi W stolicy Danii przejechałem jeszcze jeden z wyjątkowych rowerowych mostów Kopenhagi, które dobitnie pokazują, że wszystko jest możliwe, jeśli tylko za miejską polityką rowerową stoją rzutkie, kompetentne osoby. Tym razem był to Trangravsbroen, który ze względu na kształt podniesionych przęseł nazywany jest mostem „motylim”. Wyjątkowa praktyczność Trangravsbroen polega na tym, że łączy aż trzy brzegi kanałów, a nie jak standardowy most - dwa. Obserwując tak nietuzinkowe podejście do budowy miejskiej infrastruktury rowerowej trudno się dziwić, że to właśnie Kopenhaga stała się matką chrzestną terminu „kopenhagizacja”. Trangravsbroen w Kopenhadze - most łączący trzy brzeg...

Zobacz więcej: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie!

Nasi Partnerzy

Przyczepki i sakwy rowerowe
Ubezpieczenie rowerzysty i roweru
Szlaki rowerowe w Niemczech
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... edzińcu starego, tradycyjnego gospodarstwa wiejskiego zamienionego ze smakiem na kameralny obiekt noclegowy. Niewielkie izby wypełniały stare sprzęty, a wchodząc trzeba było pochylić głowę by zmieścić się w niskich drzwiach. Spałem na starym, drewnianym łóżku z wysoką ramą przyjemnie zaskoczony nieoczekiwanym nastrojem miejsca. Atrakcyjna okazała się także cena noclegu, jaka dostępna była w serwisie noclegowym Booking.com. Bed and breakfast Stevns Klint Malowniczy klif na liście dziedzictwa UNESCO Jednak nie dane było mi wyspać się tej nocy. Wschód Słońca oglądałem pod wpisanymi na listę UNESCO klifami Stevns Klint, do których z mojego pensjonatu miałem zaledwie kilkaset metrów. Ciągnące się przez 15 kilometrów skalne urwisko jest jednym...

Szosa z rowerowymi poboczami w Danii

Szosa z rowerowymi poboczami w Danii

... pomyłką przez kopenhażan. Przeciętny rowerzysta od razu zauważy błędne poprowadzenie rowerowego ruchu po moście, skutkujące licznymi śladami awaryjnego hamowania. „Polski” most w Kopenhadze szybko okazał się również zbyt stromy, a jego nawierzchnia zbyt śliska w deszczowe dni. O niebezpieczeństwach czekających na rowerzystę przejeżdżającego przez Inderhavnsbroen ostrzegają biało-czerwone elementy, które Duńczycy umieścili na przezroczystych barierach mostu i zbyt ostrych zakrętach zaprojektowanych przez Polaków. Polskim architektom zarzuca się nawet to, że nie wzięli pod uwagę kodeksu najlepszych praktyk rowerowych, które Dania wypracowywała przez lata. Inderhavnsbroen - most rowerowy w Kopenhadze Po otwarciu położonego w sercu Kopenh...

Przeczytaj wszystko: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.

Ostatnie relacje z tras rowerowych