Oznaczenia rowerowych poboczy w Danii

You are here

Oznaczenia rowerowych poboczy w Danii

... re eksponują granicę pokładów skalnych z okresu kredy i trzeciorzędu, tzw. granicę K-T. W ciemniejszej warstwie dzielącej ścianę klifu na dwie części - dolną kredową i górną wapienną - znajdują się pozostałości po chmurze pyłów i odłamków, jaka, według naukowców, pokryła Ziemię aż 66 milionów lat temu po uderzeniu asteroidy w miejscu dzisiejszego półwyspu Jukatan. Wystarczy zejść po stromych schodach na plażę i przejść kilkadziesiąt metrów, by na wyciągnięcie ręki mieć absolutnie niezwykły geologiczny ślad wydarzeń sprzed niewyobrażalnej dla nas liczby lat. Kredowo-wapienny klif Stevns Klint w Danii Do obejrzenia jest tu jednak więcej, niż efektowne klifowe wybrzeże. Nad skalnym urwiskiem stoi zbudowany z klifowego wapienia star...

Zobacz więcej: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Miejsca Przyjazne Rowerzystom

... aje się powoli wymykać uznanym standardom i oddalać od pierwotnego wizerunku, który przez wiele lat przysparzał Christianii popularności. Tysiące turystów snują się dzisiaj po uliczkach artystycznej osady, a wokół nich gangsterzy - wyjęci żywcem z telewizyjnych seriali o motocyklowych gangach - sprzedają twarde narkotyki z wysokich, barowych stolików. W biały dzień w stolicy kraju Unii Europejskiej kupić można zapewne każdy narkotykowy delikates. Haszysz, marihuana, kokaina, LSD i inne naturalne lub syntetyczne narkotyki ze świata - wszystkie oferowane są z niewielkich pojemników, z którymi łatwo uciec przed policyjnym nalotem. Centrum Christianii - miejsce handlu używkami Policyjna akcja w Christianii wydarzyła się dosłownie na moich oczach. Zwarta ...

Oznaczenia rowerowych poboczy w Danii

Oznaczenia rowerowych poboczy w Danii

... Inderhavnsbroen (nazywany „całującym się” ze względu na zsuwającą się konstrukcję przęseł) natychmiast został okrzyknięty fatalną pomyłką przez kopenhażan. Przeciętny rowerzysta od razu zauważy błędne poprowadzenie rowerowego ruchu po moście, skutkujące licznymi śladami awaryjnego hamowania. „Polski” most w Kopenhadze szybko okazał się również zbyt stromy, a jego nawierzchnia zbyt śliska w deszczowe dni. O niebezpieczeństwach czekających na rowerzystę przejeżdżającego przez Inderhavnsbroen ostrzegają biało-czerwone elementy, które Duńczycy umieścili na przezroczystych barierach mostu i zbyt ostrych zakrętach zaprojektowanych przez Polaków. Polskim architektom zarzuca się nawet to, że nie wzięli pod uwagę kodeksu najlepszych praktyk...

Przeczytaj wszystko: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: