... wszy nawierzchnia z betonowych segmentów, nieczęsto obecna na szlakach rowerowych w Polsce. To niewątpliwa zmiana na plus, bo jeszcze półtora roku temu na tym odcinku można było ugrzęznąć w błocie, które zajmowało dokładnie całą szerokość drogi. Teraz pod kołami mamy wygodną, równą nawierzchnię, prawidłowo wylaną, z dobrze dopasowanymi poszczególnymi segmentami trasy. I tylko wizualnie trzeba się przyzwyczaić do niespotykanego dotychczas jasnego koloru pod kołami. I o ile w Polsce betonowa nawierzchnia na drogach rowerowych to rzadkość, to w Europie podobne drogi rowerowe na terenach zagrożonych podtopieniami pokazała nam chociażby Brandenburgia. Szlak EuroVelo 10 koło Ustki Do Wytowna starym kolejowym szlakiem W miejscu, gdzie następuje zmi...
Kolejowy most obrotowy nad Szkarpawą w Rybinie
... ądać elementy drewnianego wyposażenia, a w 2019 roku nowy właściciel zapowiadał rewitalizację dworu i otaczającego go parku, a także uruchomienie tu obiektu hotelowego. Niestety, w 2020 roku dwór w Główczycach spłonął. Ruina dworu w Główczycach Kopuła wrzosowiska atlantyckiego zamiast Kluk Za Główczycami, a jeszcze przed Izbicą, biegnący szosą szlak przecina obszar rezerwatu Bagna Izbickie. Rezerwat, który w swojej innej części jest przecinany przez przebieg dawnego szlaku R10, powołano między innymi by chronić unikatowe torfowisko wysokie typu bałtyckiego, na którym powstały różne ekosystemy - leśne, mszarne, bagienne i właśnie wrzosowiskowe. Jadąc szosą warto zwrócić uwagę na stojącą z lewej strony tablicę informacyjną i niepozor...
Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Pomorskiem. Rowerem wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego.


