Zakaz wolno biegających psów

You are here

Zakaz wolno biegających psów

... dek polityczny po I wojnie światowej, być może Żelazny Szlak Rowerowy przebiegałby dzisiaj w całości po terytorium Polski. W wyniku decyzji przedstawicieli zachodnich państw Śląsk Cieszyński, leżący dotychczas w całości w granicach Austro-Węgier, został podzielony pomiędzy Polskę i Czechosłowację granicą wzdłuż Olzy. Miasta jak Karwina czy Frysztat, gdzie austriacki spis powszechny z 1910 roku raportował nawet 80-90% ludności polskiej wśród mieszkańców, stały się częścią nowego, czechosłowackiego państwa. A Karwina w dzisiejszym kształcie powstała w 1948 roku przez połączenie Karwiny z Frysztatem oraz wsiami Darków, Raj i Stare Miasto. Rynek Masaryka w Karwinie, w tle renesansowy ratusz Prezydent Masaryk na rynku w Karwinie Rynek w Kar...

Zobacz więcej: Żelazny Szlak Rowerowy - turystyczna trasa kolejowa na Śląsku.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... możliwa byłaby rowerowa wycieczka z poniższego zdjęcia, niemożliwa byłaby także rowerowa aktywność osób w starszym wieku, jakich również wiele można spotkać na Żelaznym Szlaku Rowerowym. Rodzina na Żelaznym Szlaku Rowerowym Szlak biegnie po dawnej linii kolejowej Żelazny Szlak Rowerowy wykorzystuje fragmenty rozebranych linii kolejowych Orzesze-Wodzisław Śląski (nr 159) i Jastrzębie-Zdrój-Zebrzydowice (nr 170). Niestety, poza dwoma akcentami trasie brakuje śladów dawnego kolejowego klimatu. Pierwszym jest budynek dawnego dworca w Ruptawie, będący dzisiaj prywatną własnością. Przy trasie rowerowej tego typu gdzieś w Europie zachodniej taki obiekt byłby ogromnym skarbem - w środku funkcjonowałby pewnie pensjonat dla rowerzystów lub przynajmniej...

Zakaz wolno biegających psów

Zakaz wolno biegających psów

... W tle większości zdjęć z Żelaznego Szlaku Rowerowego widać długie rzędy bariery ochronnych o niespotykanym dotąd wyglądzie. Połączenie stali z drewnem wygląda na pewno bardzo estetycznie i przyjemnie wtapia się w otoczenie w sposób nieosiągalny dla klasycznej stalowej bariery, bez względu na jej kolor. Jednak w wielu miejscach ciśnie się na usta pytanie o sens ich stawiania. Ściany barier ciągną się może i nawet kilometrami przez obszary, w których chyba żaden rozsądny rowerzysta nie dostrzeże sensu ich zastosowania. W krajach z dużo lepiej rozwiniętą turystyką rowerową bariery traktuje się jako ostateczność, jest to także dodatkowy wydatek, a my w Polsce wciąż chorujemy na tę tak zwaną "barierozę", która zupełnie niepotrzebnie izoluje rowerow...

Przeczytaj wszystko: Żelazny Szlak Rowerowy - turystyczna trasa kolejowa na Śląsku.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: