Wielka Pętla Jezior Karyntii to małe piwo

... Elli Riehl była już na tyle znana, że otrzymała zamówienie na wykonanie lalkowego orszaku weselnego, który został wręczony Adolfowi Hitlerowi jako prezent. To miejsce, podobnie jak znajdujące się kilkaset metrów dalej Muzeum Grzybów (niestety - zamknięte podczas naszej wizyty), również znajduje się na liście atrakcji dostępnych bezpłatnie z Kärnten Card. Świat Lalek Elli Riehl w Karyntii Podglądanie karynckich serowarów w Kaslabn Mijając dwa niewielkie jeziora - Afritzersee i Feldsee - docieramy do Radenthein, niewielkiej wsi jeszcze przed jeziorem Millstätter See. Tuż przy drodze znajduje się serowarnia Kaslabn. Nowoczesna architektura drewnianego budynku na parterze prezentuje tylko sklep z serem i organicznymi produktami nabiałowymi. Serowe cuda ...

Zobacz więcej: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.

... . W tym rowerowo-wakacyjnym tłumie jednak nadal niezmiernie rzadko słyszeliśmy język inny niż niemiecki - wciąż czuliśmy się dość niezwykle zdając sobie sprawę, że należymy do naprawdę niewielkiego grona, które tego lata odważyło się na w miarę normalną letnią podróż po Europie. Trasy rowerowe nad jeziorem Weißensee w Austrii Jeszcze jedna atrakcja z Kärnten Card Zanim kolejnego dnia wyruszyliśmy w kierunku podjazdu na przełęcz Kreuzbergsattel, którędy prowadziła nasza rowerowa trasa po Karyntii, skorzystaliśmy z kolejnej atrakcji dostępnej z Kärnten Card. Na kanapie kolejki górskiej wjechaliśmy w okolice Naggler Alm, skąd rozpościera się widok na Weißensee. Dla nas był to króciutki bardzo widokowy przerywnik, a większość pozosta�...

Wielka Pętla Jezior Karyntii to małe piwo

... c tekstu, odbijamy w prawo na kilkunastokilometrowy podjazd w kierunku wsi Stockenboi i dalej do jeziora Weißensee. Początkowo stromy i trudny podjazd z czasem staje się dość przyjemny i sprawnie meldujemy się nad turkusową wodą Weißensee. Widoki są obłędne i cieszymy się, że do kempingu na drugim jeziora mamy zaledwie kilkanaście kilometrów, w dodatku niemal połowę z tego... przepłyniemy statkiem, mając okazję do podziwiania przepięknych widoków na Alpy austriackie. Przystań Ronacherfels nad Weißensee w Karyntii Jezioro Weißensee możemy pokonać tylko na statku, gdyż jazda północnym brzegiem jest zabroniona (to slow trails - tylko dla pieszych!), a po brzegu południowym prowadzi wymagająca trasa dla rowerów MTB. Na pomoście przy stojącej na wod...

Przeczytaj wszystko: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.