... kowe, naturalne odcinki, którymi pokonujemy znaczną część dystansu wzdłuż wybrzeża Bałtyku. To oblicze pożądane przez turystę, naturalny magnes, który przyciąga rzesze rowerzystów nad morze. Drugą twarzą polskiego EuroVelo 10 jest jego komercyjny, handlowy wizerunek. To tysiące krzyczących szyldów, całe ulice zabudowane straganami, oferującymi mało wyszukane gadżety, które zamieniają nadmorskie miejscowości w tanie centra handlowe. Mało która z nadmorskich miejscowości sprawia wrażenia, że zależy jej na estetyce swoich ulic, w nadmorskich "kurortach" zupełnie nie dba się o ład zewnętrzny. Wybrzeże Bałtyku zalała fala sztucznej tandety, kultura zbędnych, wakacyjnych zakupów i fałszywych pamiątek, często identycznych od morza aż po góry, które ...

Rowerowa mierzeja między Bałtykiem a jeziorem Kopań
... ję Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Niechorzu z zabytkowym, ponad 100-letnim dworcem kolejowym w Pogorzelicy. To przyjemny, szybki, 10-kilometrowy odcinek wzdłuż brzegów jeziora Liwia Łuża, z dwoma pomostami, które można wykorzystać do miłej przerwy w drodze. Przerwa może być nawet jeszcze dłuższa, jeśli wsiądziemy z rowerem do niewielkiego wagonika. Za Pogorzelicą zaczyna się kolejny szutrowy odcinek przez nadmorski las sosnowy, który przychodzi mi już pokonywać po zmroku. Choć to dopiero wczesna jesień, dzień jest już wyraźnie krótszy, a atrakcji wciąż tyle samo do zobaczenia - na nacieszenie się wszystkimi walorami szlaku Velo Baltica niestety nie starcza mi czasu. Zabytkowy dworzec kolejowy w Pogorzelicy W Mrzeżynie wiata z prądem i boksy na r...
Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.