... owerzystów nad morze. Drugą twarzą polskiego EuroVelo 10 jest jego komercyjny, handlowy wizerunek. To tysiące krzyczących szyldów, całe ulice zabudowane straganami, oferującymi mało wyszukane gadżety, które zamieniają nadmorskie miejscowości w tanie centra handlowe. Mało która z nadmorskich miejscowości sprawia wrażenia, że zależy jej na estetyce swoich ulic, w nadmorskich "kurortach" zupełnie nie dba się o ład zewnętrzny. Wybrzeże Bałtyku zalała fala sztucznej tandety, kultura zbędnych, wakacyjnych zakupów i fałszywych pamiątek, często identycznych od morza aż po góry, które po przywiezieniu do domu lądują w koszu, bo przecież do niczego innego się nadają. Mostek nad kanałem między Morzem Bałtyckim a jeziorem Jamno Ten kultowy szlak rowe...

Piaszczysta łacha koło jeziora Kopań
... Według okolicznych mieszkańców baza miała rozbudowaną część podziemną, a niektórzy mówią nawet o podziemnych zbiornikach na paliwo czy korytarzach łączących bazę z Unieściem. Dzisiaj łatwo dostępne są pojedyncze hangary, niektóre stojące zaledwie kilkadziesiąt metrów od drogi rowerowej. Inne - w drugiej równolegle położonej drodze w kierunku morza. Hangary bazy wodnosamolotów koło Unieścia Piękne gotyckie świątynie Pomorza Środkowego Za Łazami szlak EuroVelo 10 zmienia swój charakter - z pola widzenia znika i Morze Bałtyckie, i przybrzeżne jeziora, pojawiają się zwykłe śródlądowe krajobrazy. Niemal cały ten odcinek przejeżdżamy po jeszcze jednej niezłej drodze rowerowej, która towarzyszy drodze lokalnej. Tu warto zwrócić uwag...
Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.