... mnie też okazją, by zobaczyć, jak obecnie wygląda przewóz rowerów koleją na tak bardzo popularny szlak rowerowy. Okazało się, że w popołudniowych pociągach z Trójmiasta do Kołobrzegu i Świnoujścia (czyli z dużej, niedalekiej aglomeracji do dwóch najważniejszych punktów startowych szlaku) jest dostępnych zaledwie 18 miejsc dla rowerów (3 pociągi po 6 miejsc na rowery). I o ile poza sezonem to może wystarczyć, to latem, gdy szlakiem poruszają się tysiące rowerzystów dziennie, tak mała liczba miejsc dla rowerów w pociągach musi być jednym z “wąskich gardeł” w dostępie do nadmorskiej trasy rowerowej. Nieco lepiej wygląda sytuacja z pociągami, które nad morze przyjeżdżają z południa Polski. W pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia, do które...
Szlak rowerowy EuroVelo 10 koło Kołobrzegu
... nku Stralsundu, Rostocku czy Lubeki, by przejechać Ostseeküsten-Radweg, czyli niemiecką część szlaku rowerowego wokół Morza Bałtyckiego, czyli Jest równie pięknie, ciekawie i po bardzo dobrej niemieckiej infrastrukturze rowerowej. Początek szlaku Velo Baltica na granicy Polski i Niemiec Z zerowego kilometra polskiej części EuroVelo 10 ruszam na wschód. Mijam tężnię solankową w Świnoujściu, wjeżdżam do dzielnicy nadmorskiej i myślę, jak widzą Polskę podróżnicy rowerowi, dla których prawdopodobnie to pierwszy kontakt z naszym krajem. Na pewno ukryłbym przez ich wzrokiem okropne reklamy i tandetne szyldy, które zalewają dokładnie wszystkie nadbałtyckie miasta. I zrezygnowałbym z tego niezbyt wygodnego ciągu pieszo-rowerowego, który na pierwszych...
Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.


