Szlak rowerowy EuroVelo 10 koło Kołobrzegu

You are here

Szlak rowerowy EuroVelo 10 koło Kołobrzegu

... e do Ziemi Świętej, był wzorowany na kościołach budowanych w tamtych czasach przez angielskich templariuszy i początkowo pełnił funkcję kaplicy szpitalnej i przytułku dla ubogich, pielgrzymów i podróżnych. Kościół św. Gertrudy w Darłowie został wybudowany w czasie pobytu króla Eryka w Darłowie, w okolicach 1450 roku. Obiekt miał początkowo dwa piętra użytkowe, wyższe kościelne i niższe - szpitalno-przytułkowe, które z upływem lat zmieniło się w ossuarium. Problem jest jednak ten sam, co przy chęci zwiedzaniu większości ciekawych obiektów sakralnych - trudno zastać je otwarte, a zdobycie informacji o osobie dzierżącej klucze czasami bywa trudne. Kaplica św. Gertrudy w Darłowie Przyjemne, klimatyczne Darłówko na koniec dnia Darłówko,...

Zobacz więcej: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Miejsca Przyjazne Rowerzystom

... one przy szlaku EuroVelo 10, w tym Reduta Solna z Kołobrzeskim Skansenem Morskim. Neogotycki ratusz w Kołobrzegu Symbolem Kołobrzegu jest latarnia morska, która - ku zaskoczeniu niektórych - nie stanowi wartości zabytkowej. Została od podstaw wybudowana już po II wojnie światowej, w centralnym miejscu Fortu Ujście, zastępując poprzednią, stojącą przed fortem, a wysadzoną przez żołnierzy hitlerowskich, by zlikwidować łatwy cel dla polsko-radzieckiej artylerii w marcu 1945 roku. Większą wartość od latarni mają zachowane, choć zmodyfikowane przebudową, fundamenty XVIII-wiecznego fortu - ostatniego obiektu, jaki bronił się w Kołobrzegu przed radziecką ofensywą. Oprócz niego w mieście zachowało się kilkanaście innych zabudowań dawnej Twierdzy Ko...

Szlak rowerowy EuroVelo 10 koło Kołobrzegu

Szlak rowerowy EuroVelo 10 koło Kołobrzegu

... orskiem. Pod kołami mamy nie najlepszą, płytową nawierzchnię, która powstała w części na wale przeciwpowodziowym, który w 1987 roku wybudowało wojsko po tym, gdy morze przerwało mierzeję na długości prawie 600 metrów. I choć to odcinek, który wśród części rowerzystów budzi kontrowersje, wydaje się, że wyjątkowe warunki krajobrazowe przyćmiewają chwilowe niedogodności. Mogę tylko podejrzewać, że asfaltowej drogi rowerowej nie zbudowano tutaj właśnie ze względu na wyjątkowo trudne uwarunkowania terenowe i nieprzewidywalność morskiego żywiołu, który wielomilionową inwestycję mógłby zniszczyć w ciągu jednej, sztormowej zimy. Szlak Morza Bałtyckiego nad jeziorem Kopań Plażowy Dubaj nad Morzem Bałtyckim Jeden z niewielu podjazdów, ...

Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: