Parasolki nad ulicą w Villach w Austrii

Parasolki nad ulicą w Villach w Austrii

... u tych kilku dni korzystaliśmy z pensjonatów wcześniej rezerwowanych przez serwis Booking.com oraz kempingów, których jest tu na tyle dużo, że właściwie pozwalają planować noclegi na bieżąco. Mimo ogromnej liczby austriackich turystów w sierpniu, spowodowanych prawdopodobnie niemożnością spędzenia bezpiecznego urlopu za granicą, nie mieliśmy problemów z przyjęciem na kemping bez rezerwacji. W końcu nietrudno o miejsce na namiot i wodę na prysznic dla dwójki rowerzystów. Knajpka przy trasie rowerowej w Austrii Wysoki poziom usług i odpowiedzialność ekologiczna Oprócz niezaprzeczalnie atrakcyjnych krajobrazów Karyntii, dzisiaj wspominamy jeszcze niezwykle wysokie poczucie odpowiedzialności ekologicznej, jakie zawsze obserwujemy w Austrii. Austria ...

Zobacz więcej: Wielka Pętla Jezior Karyntii, czyli Austria po słonecznej stronie Alp.

... h, nawet biegowych. Na jej podstawie dzisiaj wprowadziłbym dwie modyfikacje w naszej trasie. Pierwsza to Millstätter See, które dzisiaj objechałbym południowym brzegiem jeziora - bo choć samo Millstatt am See nam się podobało, to jego położenie na północnym brzegu premiuje podziwianie jego okolic z południowego brzegu jeziora. Druga zmiana to Wörthersee i trasę zmieniłbym tu w ten sam sposób - przejechałbym brzegiem południowym, mniej zurbanizowanym, między innymi z położonym na półwyspie miasteczkiem Maria Wörth. By zobaczyć turystyczne trasy rowerowe w filtrach mapy należy zaznaczyć "fernradweg" w wersji niemieckiej lub "bicycle touring" w angielskiej. Kross Trans 11 w Austrii Noclegi w hotelach, pensjonatach i na kempingach W Karyntii wzdłuż ro...

Parasolki nad ulicą w Villach w Austrii

... inne Villach kończy rowerową podróż Przyjemne Villach rozpoczęło i zakończyło naszą kolejną rowerową wyprawę po szlakach rowerowych Austrii. Ulicę Dworcową (Bahnhofstraße) przechodzącą w szeroki miejski deptak (Hauptplatz) biegnący od mostu na Drawie aż do ratusza i kościoła farnego św. Jakuba pamiętamy z naszej wyprawy przez Alpy przed ośmioma laty. Wiele o ciepłym stosunku miasta do rowerzystów mówi Radbutler - "rowerowy lokaj", czyli punkt nad Drawą, w którym na czas zwiedzania lub noclegu można pozostawić rower wraz z bagażami, oczywiście bezpłatnie. Pokręciliśmy się po centrum, odnaleźliśmy czekający na nas samochód i przez ulubiony Berlin udaliśmy się w drogę do domu. Tuż przed wyjazdem z Karyntii odwiedziliśmy jeszcze wieżę widokow...

Przeczytaj wszystko: Wielka Pętla Jezior Karyntii, czyli Austria po słonecznej stronie Alp.