Główny plac miejski w Villach

Główny plac miejski w Villach

... e piramidy Kap 4613, położonej już na wyjeździe z Millstatt w kierunku miasta Spittal an der Drau. Opactwo benedyktynów w Millstatt am See Wspomnienie z wyprawy przez Alpy Wschodnie Spittal an der Drau pamiętamy z naszej wyprawy przez Alpy Wschodnie przed kilku laty, gdy właśnie doliną Drawy kończyliśmy naszą wyprawę, która zaczęła się w Bregencji w Austrii. Wtedy odnieśliśmy wrażenie miasteczka o raczej handlowo-rozrywkowym charakterze, tym razem znacznie je ocieplił renesansowy zamek Porcia. To obiekt uważany przez Austriaków za najcenniejszy obiekt renesansu na północ od Włoch, a ja sądzę, że przynajmniej równie piękne są zamki przy polskich trasach rowerowych - w Krasiczynie przy Green Velo czy w Niepołomicach przy Wiślanej Trasie Rowerowe...

Zobacz więcej: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.

Internetowy sklep rowerowy

... jezior, które wyznaczają szlak rowerowy Wielkiej Pętli Jezior Karyntii, to Pressegger See. Niewielki akwen o wybitnie letniskowym charakterze nie robi na nas większego wrażenia, choć pełen samochodów parking kąpieliska mówi nam, że dla Austriaków to popularne miejsce rekreacji. Jedziemy dalej i wieczorem, po różnego rodzaju drogach, doliną rzeki Gail nad którą góruje charakterystyczny szczyt Dobratsch, docieramy nad Faaker See - piąte największe jezioro Karyntii i jeden z najpopularniejszych akwenów wypoczynkowych. Wielka Pętla Jezior Karyntii - w tle szczyt Dobratsch Początkowo nie jesteśmy zachwyceni kempingiem na który trafiliśmy - ogromne liczby gości martwią nas nie tylko ze względu na wciąż istniejące zagrożenie zakażeniem koronawirusem, a...

Główny plac miejski w Villach

... To drogi rowerowe, publiczne, leśne i... wodne Ważną sprawą jest, że Wielka Pętla Jezior Karyntii nie jest szlakiem rowerowym poprowadzonym w całości po drogach rowerowych biegnących z dala od ruchu rowerowego. Jest raczej tradycyjnym szlakiem, który łączy wszystkie możliwe nawierzchnie i rodzaje dróg. Ze znalezionego przeze mnie zestawienia w serwisie Komoot wynika, że Wielka Pętla Jezior Karyntii wykorzystuje około 120 kilometrów dróg rowerowych i około 180 kilometrów dróg publicznych różnego poziomu. Reszta to drogi leśne, singletracki, a nawet… 6 kilometrów trasy statkiem (po jeziorze Weißensee). Na rowerze w Alpach austriackich w Karyntii Opactwo benedyktynów i grób polskiego króla Pierwszym z jezior Karyntii do których prowadzi Wie...

Przeczytaj wszystko: Karyntia i Wielka Pętla Jezior. Austria po słonecznej stronie Alp.