... � wymagająca. Przez ponad 200 kilometrów brakuje odcinków płaskich - albo jedziesz pod górę, albo z niej zjeżdżasz i tak w kółko. Na szczęście intensywność i długość podjazdów mieściły się w mojej normie przyjemnej jazdy, choć moje przygotowanie kondycyjne w Saksonii oceniłbym tylko na “średnie plus”. Większośc podjazdów mieści się w okolicach 5-7%, choć czasem (rzadko) zdarzają się takie 10-12%, jak chociażby ten "na dzień dobry” z doliny Łaby. Wydaje mi się też, że łatwiejszy jest wariant wybrany przeze mnie, czyli jazda w kierunku południowo-zachodnim - podjazdy są trochę dłuższe, ale wyraźnie łagodniejsze. W pamięci zapadł mi zjazd do miejscowości Pobershau, gdzie długi zjazd pokonywałem jadąc z prędkością 80 km/h - podjazd m...
Parada rekonstruktorów na zamku Wolkenstein
... l Zabytkowe hamernie w saksońskich miastach Wśród bardzo dobrze zachowanych obiektów kompleksu hutniczego w Grünthal jest m.in. Althammer - stary młot napędzany kołem wodnym, w Polsce nazywany hamernią lub kuźnicą. W Saksonii zachowały się cztery takie mechanizmy, na następny z których trafiłem następnego dnia. Frohnauer Hammer - mieszczący się we Frohnau, dzielnicy miasta Annaberg-Buchholz - ponad sto lat temu został obwołany pierwszym zabytkiem techniki w Saksonii. Pojawiłem się pod nim kilka minut po oficjalnym zamknięciu miejsca, jednak sympatyczny pracownik właśnie opuszczający obiekt, widząc rowerowego turystę, raz jeszcze z własnej woli otworzył obiekt i sprawnie mnie po nim oprowadził. Frohnauer Hammer - hamernia w Annaberg-Buchholz ...
Przeczytaj wszystko: Niemcy aktywnie: Rudawy, góry z tradycjami.