... Rowerem po Stawach Milickich koło Grabownicy Kolejowe detale przy drodze rowerowej Na pierwszych kilometrach jazdy po Ścieżce Rowerowej im. Ryszarda Szurkowskiego przekonujemy się, jak dużą pracę włożono w stworzenie, a może raczej - odtworzenie klimatu dawnej linii wąskotorowej, po której jeżdżą dziś rowerzyści. Chyba wszystkie przejazdy przez drogi publiczne poprzedzone są symbolicznymi znakami kolejowymi lub starym szlabanem, a o miejscach odpoczynku informuje charakterystyczna kolejowa tablica w biało-czarne pasy. Pokolejowej trasie rowerowej towarzyszą też kamienne słupki odmierzające kilometraż. To ten poziom szczegółowości w odtwarzaniu kolejowych detali, jakim nie może pochwalić się ani słynna Alpe-Adria, ani Kolejowy Szlak Rowerowy Hesj...

Pałac Hatzfeldów w Żmigrodzie
... wano kompleksy stawów milickich. Pod koniec XVI wieku Milicz stał się własnością rodu Maltzanów, którym zawdzięcza dalszy rozwój. Za panowania Maltzanów wybudowano pałac, dwa kościoły, nowy ratusz, a nawet sieć wodociągową i kanalizacyjną. W 1742 Milicz stał się częścią Królestwa Pruskiego, pod koniec XIX wieku - Cesarstwa Niemieckiego, a od 1918 roku należał do niemieckiej Republiki Weimarskiej. Polska flaga ponownie zawisła w Miliczu w 1945 roku - po ponad 450 latach rządów sąsiednich państw. Ratusz i rynek w Miliczu Chlubą Milicza jest Pałac Maltzanów, efektowny, klasycystyczny pałac z przełomu XVII-XVIII wieku. Konstrukcją Pałac Maltzanów nawiązuje do Nowego Pałacu z Parku Sanssouci w Poczdamie - w oczy rzuca się charakterystyczna kop...
Przeczytaj wszystko: Dolnośląska Kraina Rowerowa i Dolina Baryczy. Dolny Śląsk rowerem.