... Kolejny już rok służy wyśmienicie, a oryginalnym wzorem dodaje leśnemu ciągowi pieszo-rowerowemu niecodziennego, nieco eleganckiego sznytu. Bo właściwie dlaczego turystyka rowerowa nie może czasem mieć w sobie odrobiny elegancji? Większą jej wadą wydaje się mała szerokość i brak oddzielenia rowerzystów od pieszych, co w wysokim sezonie prowadzi do konfliktów. Ale to przecież jeszcze jeden argument, by nad polski Bałtyk na rowerze jechać poza sezonem, wiosną lub jesienią. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim Drewniany pomost biegnie nad Solnym Bagnem Częścią tego oryginalnego odcinka jest też długi drewniany pomost, który przeprowadza rowerzystów między Solnym Bagnem, które jest częścią Ekoparku Wschodniego, a wodami Bałtyku. To c...

Kolorowa mozaika na drodze rowerowej EuroVelo 10
... rowa Odcinek z Kołobrzegu, a dokładnie z położonego niedaleko niego Zieleniewa, przez Karlino do Białogardu to drugi pokolejowy fragment Starego Kolejowego Szlaku. Wybudowany został w starotorzu dwóch dawnych linii wąskotorowych - Kołobrzeg-Gościno oraz Gościno-Karlino. Obydwie stanowiły część gęstej sieci kolei wąskotorowej, która - wybudowana przez Królestwo Prus - miała prawie 750 kilometrów długości i była jedną z najdłuższych regionalnych sieci kolei wąskotorowych w Europie. I na obydwóch regularne przewozy zakończyły się jeszcze w latach 60. poprzedniego stulecia. To tak długi czas, że podczas rowerowej podróży trudno nam było dostrzec ślady kolejowej infrastruktury. Tylko domyślaliśmy się, że niektóre z licznych i bardzo przyjemnych miej...
Przeczytaj wszystko: Stary Kolejowy Szlak na Pomorzu Zachodnim. Rowerem nad Morze Bałtyckie.