Na rowerze przez Alpy w Austrii

Turystyka rowerowa

Nie wyobrażamy sobie urlopu bez ruchu, a rowery są idealnym środkiem transportu podczas wakacyjnego, rodzinnego wyjazdu. Na rowerze nie tylko będziecie w ciągłym ruchu na świeżym powietrzu, ale jeszcze zobaczycie miejsca, o których wcześniej nie mieliście pojęcia. Wyjazd rowerowy to rozrywka dla Ciebie i Twojej rodziny, a także troska o Wasze zdrowie i kondycję. Zapraszamy w miejsca w Polsce i w Europie, które odwiedziliśmy na rowerach.

Przyczepki i sakwy rowerowe

Rowerem po Polsce wycieczki rowerowe

Ostrów Lednicki
Turystyka rowerowa » Polska » Wielkopolska
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w Wielkopolsce na pewno znalazłby się na pierwszym miejscu. Wielkopolska trasa, jak żadna inna w naszym kraju, łączy miejsca i osoby związane z początkami państwa polskiego. Z Poznania przez Ostrów Lednicki i Gniezno do Trzemeszna i Mogilna, a w możliwych wariantach... [czytaj dalej »]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Mierzeja Helska
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla rowerów z Helu do Juraty i dalej aż do Władysławowa przez wiele lat... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze odcinki ponad 1100-kilometrowej sieci szlaków "Rowerem przez Pomorze... [»]
Mgły w dolinie Noteci
Lubuskie
Rzeczpospolita Ptasia - maleńkie państwo w państwie, posiadające swoją stolicę, paszport ze zdjęciem, kodeks zachowania, a nawet niebudzącą kontrowersji konstytucję, której zapisów dobrowolnie... [»]
Jesień nad jeziorem Rekowo
Pomorskie, Kaszuby
Jesień jest dla nas czasem powrotów na dobrze znane rowerowe trasy. W przeciwieństwie do wiosny, kiedy zwykle poznajemy nowe miejsca i regiony, o tej porze roku odświeżamy wspomnienia i obserwujemy... [»]
Trasa rowerowa Velo Małopolska
Małopolska
Wracając przez Tarnów z mojego pierwszego, pamiętnego przejazdu Wiślaną Trasą Rowerową rok temu, zdążyłem tylko rzucić okiem na piękny rynek w Tarnowie i szybko zjechać ulicą Krakowską na ostatni... [»]
Trasa rowerowa Velo Dunajec
Małopolska, Pieniny, Spisz, Podhale
Wyruszyć spod Tatr, przejechać pod Gorcami, przeciąć Pieniny, wylądować w Beskidach i dotrzeć nad Wisłę... Trudno o drugi tak atrakcyjny przebieg rowerowego szlaku w Polsce, jakim już dzisiaj... [»]

Polska na rowerze Śląskie, Tatry, Beskid Niski, Bory Tucholskie...

Rowerem po Europie wyprawy rowerowe

Austria na rowerach
Turystyka rowerowa » Austria » Ziemia Salzburska, Styria, Górna Austria
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści podziwiający krajobrazy Alp, zabytki Wiednia i atrakcje pozostałych ośmiu austriackich krajów związkowych. Dotąd przekonywaliśmy się o tym przy okazji krótszych pobytów w Austrii, będących przeważnie fragmentami dłuższych wypraw przez Alpy. Tym razem cały wyjazd... [czytaj dalej »]
Kraina Łaby w Saksonii
Saksonia
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po Europie. Naszym pierwszym przystankiem było niezwykłe Drezno i Kraina... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Brandenburgia
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z najbardziej niezwykłych obiektów historycznych w Europie. Towarzyszy... [»]
Pałac Klink koło Waren
Pojezierze Meklemburskie
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który sąsiaduje z polskim Pomorzem Zachodnim, dojechaliśmy bezpośrednim... [»]
Wschód Słońca przy moście w Siekierkach
Pomorze Zachodnie, Saksonia, Brandenburgia
Wyjazd na rowerową trasę Odra-Nysa planowałem od lat. I od lat okazywało się, że tydzień, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi spod Gór Izerskich nad Morze Bałtyckie, wolałem poświęcić innemu... [»]
Latarnia morska Kurmrags
Łatgalia, Vidzeme
Kraje bałtyckie - Litwa, Łotwa i Estonia - dojrzałym pokoleniom Polaków kojarzą się z mało porywającym obrazem dawnych republik radzieckich. Mimo bliskiego położenia tych krajów tylko litewskie Wilno... [»]
Stary Ratusz w Bambergu
Bawaria, Frankonia
To był najlepszy z naszych wyjazdów na rowery do Niemiec. Frankonia i trasa rowerowa wzdłuż rzeki Men przeniosły nas w długą romantyczną podróż po krainie frankońskich tradycji. Wśród nadrzecznych... [»]

Europa na rowerze Niemcy, Norwegia, Islandia, Dania, Rumunia...

Wycieczki i wyprawy na dzień, na weekend, na dłużej

Twierdza Przemyśl - Fort XI Duńkowiczki
Podkarpacie
Wokół pięknie położonego Przemyśla, na wzgórzach otaczających miasto, prawie 150 lat temu Austro-Węgry wybudowały zespół fortyfikacji określany dzisiaj jako Twierdza... [»]
Kanał Haweli i główne koryto Łaby
Brandenburgia
Nadrzeczne trasy rowerowe należą do najpopularniejszych szlaków turystycznych w Europie. Podczas gdy w Polsce od zaledwie roku możemy cieszyć się świetną trasą zbudowaną... [»]
Meandry Warty w województwie łódzkim
Łódzkie
Podróżując po szlakach rowerowych województwa łódzkiego wielokrotnie w ostatnich latach trafialiśmy na tablice i oznaczenia Łódzkiego Szlaku Konnego. Ten najdłuższy w... [»]
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo na Podkarpaciu
Podkarpacie
Moja rowerowa włóczęga po województwie podkarpackim trasami Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo powoli dobiega końca. Na koniec zostawiłem sobie klimaty, które... [»]
Miasteczko Miscoso w Apeninach
Emilia-Romania
Mówili nam, że Włochy, rowery i lato to fatalne połączenie. Żar lejący się z nieba, tłumy turystów z całego świata, kawalkady samochodów na ulicach. Walka o każdy kęs... [»]
Zapora nad zalewem Nowa Bystrzyca na Słowacji
Beskid Żywiecki, Kisuce
Coraz krótsze dni zmuszają do lepszego planowania wyjazdów. Rowerowy jesienny weekend musi być atrakcyjny i przemyślany, by piękny widok na trasie nie pozostał jedynie... [»]
Muzeum - Zamek w Łańcucie
Podkarpacie
W mojej tegorocznej podróży po Podkarpaciu i po dobrze już znanym Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo nadszedł czas na wizytę w dwóch pięknych, choć niegdyś mocno... [»]
Kaplica św. Jana Nepomucena na Trakcie Węgierskim
Beskid Niski, Podkarpacie
Beskid Niski już zawsze będzie wśród tych najbardziej wyjątkowych dla mnie miejsc. Poprzednia udana wizyta w małopolskiej części tego pięknego, jedynego w swoim rodzaju... [»]
Malownicza trasa Green Velo za Dynowem
Podkarpacie
Dwa zeszłoroczne wyjazdy na szlak rowerowy Green Velo nie zaspokoiły mojej ciekawości na temat najsłynniejszego przedsięwzięcia w polskiej turystyce w ostatnich latach.... [»]
Wzory na polach rzepaku na Kociewiu
Kociewie
Wycieczka na Kociewie pozwala podczas jednego dnia zobaczyć aż trzy z najpiękniejszych, najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Pomorskiem. Ponad stuletnie mosty w... [»]
Spreewald - niemiecka Wenecja
Brandenburgia
Wiosenne wyjazdy na rowery do Niemiec stają się naszą tradycją. Zaczęliśmy od Dolnej Saksonii trzy lata temu, rok później zwiedziliśmy północną część Brandenburgii.... [»]
Pałac Krzyżtopór w Ujeździe
Wyżyna Kielecka, Kotlina Sandomierska
Gdy budowa szlaku rowerowego po Polsce pochłania ponad 270 milionów złotych, a jego promocja kolejne 25 milionów, chcąc nie chcąc każdy zainteresowany robi wielkie oczy... [»]
Rowerem wokół jeziora Wigry
Suwalszczyzna
Gdy pięknie kolorowym zachodem Słońca nad jeziorem Wigry kończył się ostatni listopadowy weekend, docierałem właśnie do półmetka rowerowej wycieczki po pięknej... [»]
Nad Jeziorem Sulejowskim w Barkowicach
Łódzkie
Po jesiennej wycieczce do Sieradza, Uniejowa i Poddębic, ponownie trafiliśmy w ciekawe, a mimo to niedostrzegane przez wielu Polaków, Łódzkie. Zachodnią część... [»]
Cerkiew w Bielicznej nocą
Beskid Niski, Małopolska
Gdy dwadzieścia lat temu przyjechałem po raz pierwszy w Beskid Niski nie sądziłem, że kiedyś stanie się dla mnie tak wyjątkowym miejscem. W kolejnych latach Beskid Niski... [»]
Droga rowerowa w Dolomitach
Dolomity, Alpy Wschodnie
Prawie pięćset kilometrów na rowerze, cztery alpejskie przełęcze, w tym dwie terenowe, setki ciao i salve od i do włoskich kolarzy, dwie burze wysoko w górach. W... [»]
Szlak rowerowy przez rezerwat Łężczok
Wyżyna Śląska, Kotlina Raciborska
Każdy turysta wie, gdzie leżą znane śląskie miasta jak Rybnik, czy Racibórz. Lecz gdy wspominałem o planach wyjazdu do Subregionu Zachodniego, znajomi wyobrażali sobie... [»]
Widok na Wittstock
Brandenburgia
Kiedy podczas zeszłorocznej majówki na rowerach w Niemczech zasmakowaliśmy jazdy po wyśmienitych szlakach rowerowych naszych sąsiadów, wiedzieliśmy, że to nieostatnia... [»]
Na rowerach po zimowym Helu
Mierzeja Helska, Kaszuby
Hel odwiedzaliśmy wielokrotnie - na rowerach latem, zimą na nartach biegowych. Tym razem poszliśmy w ślady przewrotnej zimy, zrezygnowaliśmy z leniwego spaceru po... [»]
Przed pałacem w Poddębicach
Łódzkie
Utarło się, że województwo łódzkie ma swój specyficzny, przemysłowy i mało atrakcyjny turystycznie wizerunek. Że łatwo w Łódzkiem o postindustrialne klimaty, wielkie... [»]
Na drodze w kierunku przełęczu Szarcula
Beskid Śląski, Śląsk Cieszyński
Gdy chcę uciec od wibrującego telefonu, zgiełku miasta i niewysychających strumieni social mediów, pakuję sakwy i wsiadam na rower. Szukam nieskrępowanej towarzystwem... [»]
Kemping w Landmannalaugar
Austurland, Suðurland
Nasza rowerowa wyprawa na Islandię zaskoczyła nas równie mocno, jak wszystkich zaskoczyły linie lotnicze Wizz Air, uruchamiając połączenie z Gdańska do Keflaviku.... [»]
Nowy Ratusz w Hanowerze
Dolna Saksonia, Harz, Pogórze Wezerskie
Celem naszej tegorocznej czerwcowej podróży na rowerach była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki... [»]
Chwila przerwy
Bory Tucholskie, Pojezierze Kaszubskie
To był weekend, w który Polska świętowała 10-lecie wstąpienia do Unii Europejskiej. Uroczystości z tej okazji przeplatały się z tradycyjnymi, trzeciomajowymi. A ja sobie... [»]
Katedra w Kaliningradzie
Półwysep Sambijski, Mierzeja Wiślana
To nie będzie wpis o naszym kolejnym, rowerowym wypadzie, ani zapowiedź wyjazdu, na jaki się właśnie wybieramy. To będzie pełna zawodu konstatacja, że nawet na naszą,... [»]
Żółtym szlakiem z Przełęczy Łącznik
Góry Izerskie, Karkonosze, Sudety
W Jakuszycach w Górach Izerskich spędziliśmy drugą część naszego letniego urlopu. Po pobycie na Morawach mieliśmy nadzieję na kilka dni spokoju i wyciszenia w popularnej... [»]
Rowerowa majówka na rowerach
Bory Tucholskie, Kociewie, Kujawy
Majowa przygoda złapała nas już na peronie gdańskiego dworca. Pociąg, którym zamierzaliśmy dotrzeć do Bydgoszczy, wjechał na peron stacji Gdańsk Główny wypełniony... [»]
Dolina Albuli
Alpy Wschodnie, Dolomity, Karyntia
Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów Norwegii były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast... [»]
Zniszczone trumny w grobowcu
Wybrzeże Słowińskie, Wysoczyzna Żarnowiecka, Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Rowerową majówkę chcieliśmy spędzić niedaleko Gdańska, gdzie dotychczas nie byliśmy, gdzie ciekawie i z rybą na talerzu. Padło na Nordę - północne Kaszuby. Na Nordzie w... [»]
Koniec podjazdu pod Rorvikfjellet
Norwegia Zachodnia, Hordaland, Sogn og Fjordane
Nasza wyprawa rowerowa do Norwegii zaczęła się w maju od kupionych biletów na lot do Bergen - tak "na wszelki wypadek". Potem jednak systematycznie przeglądaliśmy... [»]
Schron Sęp na plaży nad Morzem Bałtyckim
Mierzeja Helska, Kaszuby
Mierzeja Helska to nie tylko plaże i bikini, ale i kilkadziesiąt lat historii militarnej Polski. Korzystając ze ścieżki rowerowej biegnącej po Półwyspie Helskim nasz... [»]