Wóz strażaki Saurer w muzeum w Arbon

Wóz strażaki Saurer w muzeum w Arbon

... o magazyn budulca dla mieszkańców, została jednak ocalona, odbudowana, obecnie jest wykorzystywana na cele kulturalne. Twierdza Munot w Schaffhausen w Szwajcarii Dzięki temu, że tego dnia śpimy na starym mieście w Szafuzie, mamy okazję do nacieszenia się nastrojem, jaki tworzą renesansowe kamienice ze zdobionymi wykuszami, których w Szafuzie ma być nawet trzysta. Mieliśmy już wcześniej okazję, by oglądać szwajcarskie wykusze, ale nie w takiej liczbie i formie jak właśnie w Schaffhausen. W dodatku tego dnia na centralnym placu Szafuzy zbierają się mieszkańcy, by uczcić święto narodowe Szwajcarii. Niestety, odwołane są wszelkie uroczyste wydarzenia, w tym pokaz sztucznych ogni nad oddalonym o zaledwie kilka kilometrów słynnym wodospadzie na Renie, a ś...

Zobacz więcej: Szwajcaria i szlak rowerowy Renu. Najpiękniejszy w Europie!.

... iększą liczbę rowerzystów-podróżników na całej naszej kilkudniowej trasie. Na rowerach z sakwami podróżują tędy wszyscy - starsi i młodsi, samemu i w grupach, każdej płci. Sympatyczną Litwinkę, jadącą z Litwy do Hiszpanii, wzięliśmy za Polkę z powodu sakw Crosso. Szukając cienia pod jednym z mostów poznaliśmy cztery młode Niemki, wybierające się nad Adriatyk. A przygotowując zdjęcia do tego tekstu zauważyłem z ogromnym zaskoczeniem, że jedno ze zdjęć zrobiłem rowerowej rodzinie z dziećmi, którą… mijaliśmy również rok wcześniej na trasie rowerowej Via Claudia Augusta we Włoszech. Turystki rowerowe na szlaku rowerowym Renu w Szwajcarii Trasa wzdłuż Renu nie tylko dla rowerów Pamiętając o konfliktach, jakie często mają miejsce ...

Wóz strażaki Saurer w muzeum w Arbon

... ieliśmy dotrzeć w kolejnych dniach, a później jeszcze przez przełęcz Albula, którą pokonywaliśmy na rowerach kilka lat temu, wiedzie trasa jednego z najsłynniejszych pociągów świata - Glacier Express. To pociąg pospieszny łączący szwajcarskie kurorty górskie Zermatt i Sankt Moritz. Około 270-kilometrową trasę można przejechać w wagonie panoramicznym z ogromnymi oknami, podziwiając widoki na najwyższe partie Alp Szwajcarskich, w tym na liczne lodowce, które dały nazwę słynnemu pociągowi. Tak się udanie złożyło, że Glacier Express aż trzykrotnie pozował nam do ujęć z niezwykłymi alpejskimi scenami w tle. Pociąg Glacier Express koło przełęczy Oberalp W pociągu bilet na rower z rezerwacją miejsca Oprócz podziwiania piękna Szwajcarii ...

Przeczytaj wszystko: Szwajcaria i szlak rowerowy Renu. Najpiękniejszy w Europie!.