Wnętrze katedry Świętego Krzyża w Orleanie

You are here

Wnętrze katedry Świętego Krzyża w Orleanie

... werze na asfalcie Kameralne Sully-sur-Loire na początek Za najlepsze miejsce na start wyprawy rowerowej po Dolinie Loary uznaliśmy kameralne Sully-sur-Loire. Jego największą atrakcją jest niewielki zamek Sully, będący pięknym przykładem architektury militarno-rezydencjalnej. Otoczony fosą obiekt z XIII wieku fascynuje swoim bogactwem historycznym i pięknem. W centrum miasta znajduje się również zabytkowy most przez Loarę, łączący dwie części miasteczka, co dodaje uroku malowniczej okolicy. Warto zajrzeć też w przytulne uliczki z kamiennymi domami oraz wąskimi pasażami, które otaczają zamek - nasz wieczorny spacer po zabytkowej części Sully-sur-Loire był dla nas przyjemnym, symbolicznym pierwszym krokiem w kilkudniową podróż w czasie do dawnej Doliny ...

Zobacz więcej: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Szlaki rowerowe w Małopolsce

... Szczęśliwi rowerzyści z Polski Kto zajmie się turystyką rowerową w Polsce? Takie przykłady pokazują, jak poważnie traktowana jest turystyka rowerowa we Francji i jakich udogodnień można spodziewać się na szlaku Loary. Setki miejsc przyjaznych rowerzystom, wśród nich noclegi i gastronomia, specjalne pociągi, dobra strona internetowa, udogodnienia w miastach, tablice i przewodniki, opisane objazdy i utrudnienia na trasie. To nawet nie kilka, ale przynajmniej kilkanaście lat różnicy w porównaniu do Polski i to pod warunkiem, gdyby podobne prace nad rozwojem naszej turystyki rowerowej zacząć już, teraz. A my tymczasem nie tylko nie mamy pomysłu na krajową strategię rowerową, ale nie mamy nawet żadnej komórki zajmującej się turystyką rowerową na szcze...

Wnętrze katedry Świętego Krzyża w Orleanie

Wnętrze katedry Świętego Krzyża w Orleanie

... aire. Przewóz rowerów jest bezpłatny, podobnie jak we wszystkich innych pociągach regionalnych TER we Francji, a rezerwacja miejsca nie jest wymagana. Ale najlepsze na koniec: minimalna liczba rowerów, jaką zabierają te pociągi, to aż 33 sztuki. Za to w najwyższym sezonie w jednym składzie tego pociągu zmieszczą sie aż 83 rowery! A więc dokładnie tyle, ile przewozi jedno połączenie polskiego Intercity z wagonem combo przez - uwaga - dwa tygodnie (2 tygodnie x 7 dni x 6 rowerów), jadące na przykład do Świnoujścia, na najpopularniejszy polski szlak rowerowy. To aż 14-krotna różnica pojemności. Szczęśliwi rowerzyści z Polski Kto zajmie się turystyką rowerową w Polsce? Takie przykłady pokazują, jak poważnie traktowana jest turystyka rowerowa we ...

Przeczytaj wszystko: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: