Wały przeciwpowodziowe Loary przed Orleanem

You are here

Wały przeciwpowodziowe Loary przed Orleanem

... wiszącym w jego sypialni, sama z siebie wspomniała, iż to właśnie ten władca wprowadził na francuskie salony zwyczaj posługiwania się widelcem. Henryk III Walezy miał po raz pierwszy zetknąć się z tym w Polsce, gdy w latach 1573–1574 zasiadał na polskim tronie. Tym samym francuska przewodniczka zupełnie nieświadomie przyznała rację Bartoszowi Kownackiemu, posłowi Prawa i Sprawiedliwości, który w 2017 roku w skandaliczny sposób obniżył rangę polsko-francuskich stosunków po tym, gdy Antoni Macierewicz zerwał kontrakt na zakup francuskich śmigłowców. Bez względu na ocenę, jaką rolę dla państwa polskiego rolę odegrał były minister obrony narodowej, historyczna prawda w tej nieco groteskowej historii wydaje się leżeć rzeczywiście po stronie posła Kow...

Zobacz więcej: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... Amboise Loara na liście światowego dziedzictwa UNESCO Podczas pobytu we Francji przejechaliśmy fragment środkowego biegu Loary, który w 2000 roku został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Ten najcenniejszy, wyróżniony odcinek Doliny Loary zaczyna się w Sully-sur-Loire koło Orleanu, a kończy w Chalonnes-sur-Loire koło Angers. Aby przejechać wzdłuż tego około 280-kilometrowego odcinka rzeki, pokonaliśmy około 380 kilometrów szlaku rowerowego Loire à vélo, czyli - dosłownie - Loara na rowerze. Wystartowaliśmy ze wspomnianego Sully-sur-Loire, a potem przez Orlean, Chambord, Blois, Amboise, Tours, Chinon i Saumur dojechaliśmy do Angers. W powrocie pomógł nam bardzo specjalny pociąg dla rowerzystów, któremu więcej miejsca poświęcam pod konie...

Wały przeciwpowodziowe Loary przed Orleanem

Wały przeciwpowodziowe Loary przed Orleanem

... ak we wszystkich innych pociągach regionalnych TER we Francji, a rezerwacja miejsca nie jest wymagana. Ale najlepsze na koniec: minimalna liczba rowerów, jaką zabierają te pociągi, to aż 33 sztuki. Za to w najwyższym sezonie w jednym składzie tego pociągu zmieszczą sie aż 83 rowery! A więc dokładnie tyle, ile przewozi jedno połączenie polskiego Intercity z wagonem combo przez - uwaga - dwa tygodnie (2 tygodnie x 7 dni x 6 rowerów), jadące na przykład do Świnoujścia, na najpopularniejszy polski szlak rowerowy. To aż 14-krotna różnica pojemności. Szczęśliwi rowerzyści z Polski Kto zajmie się turystyką rowerową w Polsce? Takie przykłady pokazują, jak poważnie traktowana jest turystyka rowerowa we Francji i jakich udogodnień można spodziewać si�...

Przeczytaj wszystko: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: