... rleanie. Z zupełnie losowo wybranego pociągu wyszła do nas młoda dziewczyna w stroju francuskich kolei SNCF, poprosiła o zdjęcie z rowerów i zabranie ze sobą sakw, po czym sama wprowadziła nasze rowery do przedziału rowerowego na dolnym poziomie regionalnego piętrusa. Zapytała jeszcze o miejsce docelowe i w odpowiedniej kolejności umieściła rowery w specjalnych stojakach. Nam pozostało zajęcie miejsc na górnym pokładzie, przeznaczonym dla właścicieli rowerów, a później odebranie ich w Orleanie. Dopiero wysiadając zobaczyłem napis La Loire à Vélo na pociągu, więc później doczytałem resztę informacji. Wagon dla rowerzystów na szlaku Loary Okazuje się, że Train Vélo Loire kursuje od połowy czerwca do połowy września na linii kolejowej wzdłu...
Accueil Vélo - tablica przy wejściu do hotelu
... h w pobliskim zamku Chambord. Dzisiaj elektrownia posiada dwa czynne reaktory, które dostarczają około 2% całkowitej produkcji elektryczności w kraju. Elektrownia jądrowa Saint-Laurent-des-Eaux nad Loarą Najbardziej znany zamek w Dolinie Loary Tego dnia nasz rowerowy dystans kończymy wcześniej, zostawiamy sakwy w pensjonacie w Saint-Dyé-sur-Loire i “na lekko” jedziemy do Château de Chambord - jednego z najsłynniejszych zamków (a może właśnie - pałaców) w Dolinie Loary. Prowadzi do niego kilkukilometrowa odnoga szlaku rowerowego i dużą jej część pokonuje się po przyjemnej leśnej, a potem parkowej, drodze rowerowej. Niestety, czas naszej wizyty to okres, kiedy bryła pałacu przechodzi gruntowny remont i efektowne wieże pałacu w Chambord zastaliśm...
Przeczytaj wszystko: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.


