... iej i są bardziej zaawansowane. W związku tym województwo zachodniopomorskie może pochwalić się większą liczbą kilometrów asfaltowych, nowoczesnych dróg rowerowych, które zbliżają standard podróży po Pomorzu Zachodnim do warunków, w jakich uprawia się turystykę rowerową w Europie. Z drugiej strony Pomorskie, które asfaltowych dróg rowerowych ma mniej, ma znacznie bardziej urozmaicony przebieg swojej trasy, a szlak prowadzi przez znacznie mniejszą liczbę nadmorskich miejscowości i "kurortów". Pomorze Zachodnie ma kilka efektownych fragmentów EuroVelo 10 po drewnianych pomostach i pieszo-rowerowych promenadach nad morzem, ale to Pomorskie ma dwie przepiękne mierzeje - Helską i Wiślaną, a każda ma swój szlak łącznikowy R10, stanowiący świetne urozmaicenie ...

Turyści rowerowi między Sasinem a Łebą
... metrów w górę. Szlak EuroVelo 10 przez Mostowe Błota Szlak EuroVelo 10 przecina Trójmiasto Kolejne kilometry to już Trójmiasto. Jako gdańszczanin, mogę z dumą i czystym sumieniem napisać, że przejazd przez Trójmiasto to dużo dobrej miejskiej infrastruktury. Mimo utyskiwań naszych lokalnych aktywistów rowerowych, dążących - co zrozumiałe - do perfekcji w budowie infrastruktury rowerowej, jej stan na trasie szlaku EuroVelo 10 jest niemal wyłącznie bardzo dobry. I choć wciąż jeszcze jest w niej jeden fatalny element - wjazd do Gdyni ulicą Wiśniewskiego, to wśród pozostałej infrastruktury są wygodne, przyjemne i ciekawe drogi i pasy rowerowe. Tylko w Gdyni na rowerzystów czekają rowerowa estakada Kwiatkowskiego, pas rowerowy w ulicy Jana z Kolna, p...
Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Pomorskiem. Rowerem wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego.