Okrągła willa fabrykancka w Trzebiczu

You are here

Okrągła willa fabrykancka w Trzebiczu

... tutaj dawnymi pruskimi folwarkami, ale chciałem także odwiedzić ogromną hodowlę jeleni w Pławinie. Zajmuje ona aż 300 hektarów łąk, które podzielone są na mniejsze kwatery - wybiegi dla zwierząt. Za radą właścicielki hodowli udałem się w miejsce, gdzie zastałem chmarę około 200 jeleni, w większości łań, zaledwie kilku byków. Ze względu na okres godowy jeleni, byki miały obcięte poroża by nie poranić się wzajemnie w walce o stado. Wszystkie zwierzęta wpatrywały się we mnie nieufnie z daleka, za wyjątkiem jednej łani, która była wyraźnie ciekawa nowego gościa. Hodowla jeleni w Pławinie nad Notecią Santok i Gorzów Wielkopolski następnym razem Niestety, krótki dzień nie pozwolił mi na obejrzenie Santoka, a potem mocno ograniczył cz...

Zobacz więcej: Rzeczpospolita Ptasia. Rowerem wzdłuż Warty i Noteci.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie!

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... lat później rozebrano torowisko. Podobno wkrótce po całej linii 430, w tym i moście koło Drezdenka, zostanie poprowadzona droga rowerowa na wzór właśnie wybudowanej Trasy Pojezierzy Zachodnich na Pomorzu Zachodnim. Ciekawe, że tuż za widocznym mostem na Noteci widać wciąż filary jazu, jaki wybudowali Niemcy w latach 30-tych zeszłego wieku. Długość całej budowli miała wynosić aż 250 metrów i dawać możliwość podtopienia położonych niżej terenów utrudniając działania wrogowi. Stary most kolejowy nad Notecią Ogromna hodowla jeleni w Pławinie Zamiast jechać cały czas wzdłuż linii kolejowej w kierunku Gorzowa, w Trzebiczu skręciłem na północ chcąc przejechać fragment trasy wzdłuż Noteci, pomiędzy porozrzucanymi tutaj dawnymi pruskimi f...

Okrągła willa fabrykancka w Trzebiczu

Okrągła willa fabrykancka w Trzebiczu

... u się dwóch linii kolejowych, wybudowanych przez Prusy w latach 50-tych XIX wieku. Pierwszą z nich była niezwykle istotna dla państwa pruskiego Pruska Kolej Wschodnia, łącząca Berlin z Królewcem w Prusach Wschodnich, biegnąca także przez Piłę, Bydgoszcz i Tczew. Druga to linia Poznań-Szczecin, otwarta kilka lat po pierwszej. Wśród budowniczych nowych linii mieli być także aktywni uczestnicy XIX-wiecznej Wiosny Ludów w Niemczech, których skierowanie do wyjazdowej pracy miało pomóc w uspokojeniu nastrojów w państwie. Dworzec kolejowy w Krzyżu Wielkopolskim Parowóz z fabryki im. Feliksa Dzierżyńskiego Tamte czasy przypomina dzisiaj m.in. ogromny budynek dworca, stojące w sąsiedztwie budynki osiedla dla pracowników kolei i kościół ewangelicki. A ...

Przeczytaj wszystko: Rzeczpospolita Ptasia. Rowerem wzdłuż Warty i Noteci.

Ostatnie relacje z tras rowerowych