... niec XV wieku stał się częścią królestwa Czech i wkrótce trafił w ręce rodu Kurzbachów, którzy przyczynili się do wspomnianej złotej ery miasta i regionu. To wtedy rozwinęła się hodowla karpia i rozbudowywano kompleksy stawów milickich. Pod koniec XVI wieku Milicz stał się własnością rodu Maltzanów, którym zawdzięcza dalszy rozwój. Za panowania Maltzanów wybudowano pałac, dwa kościoły, nowy ratusz, a nawet sieć wodociągową i kanalizacyjną. W 1742 Milicz stał się częścią Królestwa Pruskiego, pod koniec XIX wieku - Cesarstwa Niemieckiego, a od 1918 roku należał do niemieckiej Republiki Weimarskiej. Polska flaga ponownie zawisła w Miliczu w 1945 roku - po ponad 450 latach rządów sąsiednich państw. Ratusz i rynek w Miliczu Chlubą Milicz...
Na rowerze po Dolnośląskiej Krainie Rowerowej
... i porównywalnym poziomie zaangażowania twórców, to między innymi Szlak wokół Tatr, Żelazny Szlak Rowerowy na Śląsku Cieszyńskim i Kaszubska Marszruta w Borach Tucholskich. Droga rowerowa w Dolnośląskiej Krainie Rowerowej koło Milicza ... ale to nie jest zasługa Dolnego Śląska Nie byłoby nic zaskakującego w tych zachwytach, gdyby ofertę rowerową Doliny Baryczy stworzył zespół urzędników z dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego, a więc gdyby Dolnośląska Kraina Rowerowa była odpowiednikiem chociażby sieci Velo Małopolska w Małopolsce. Tymczasem nad ofertą Dolnośląskiej Krainy Rowerowej pracuje jedynie niewielkie stowarzyszenie, powołane przez 14 małych, lokalnych samorządów, położonych nad Baryczą i w jej bliskim sąsiedztwie. To te ...
Przeczytaj wszystko: Dolnośląska Kraina Rowerowa i Dolina Baryczy. Dolny Śląsk rowerem.


