Miejsce odpoczynku przy Via Claudia Augusta

... ania w drogę. Jeszcze na dobre nie wystartowaliśmy, a już żal nam było odrywać się od błogiego colazione. Za chwilę zwiedziliśmy jeszcze katedrę w Brixen, datowaną aż na X wiek, zajrzeliśmy na dziedziniec Pałacu Biskupiego i ruszyliśmy w dalszą drogę do niedalekiego Bolzano ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Isarco. Zagladając do przewodnika wpadło nam jeszcze w oko, że Brixen jest rodzinnym miastem himalaisty Reinholda Messnera, który na naszej trasie miał pojawić się jeszcze kilkukrotnie. Miasto Brixen (Bressanone) w Południowym Tyrolu Ciche, kameralne miasteczka Południowego Tyrolu I jeszcze na dobre się nie rozpędziliśmy, gdy zatrzymał nas klimat kolejnego południowotyrolskiego miasteczka. Wszystkie uliczki niewielkiego Klausen (Chiusa) zaw...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

Internetowy sklep rowerowy

... biegnie autostrada A22, nazywana Autostradą Brennerską. Pędzący tą trasą turyści nie tylko nie zaglądają do leżących w dolinie miast, ale często nie mają nawet możliwości, by zza autostradowych barier na ogromnych estakadach dostrzec dno doliny. Tymczasem w miasteczkach jak Sterzing (Vipiteno) czy Brixen (Bressanone) tętni to samo atrakcyjne, urocze włoskie życie co w reszcie kraju. A może była to nawet jego "lepsza" wersja, bo - takie mieliśmy wrażenie - bardziej prawdziwa, naturalna, nie zepsuta turystycznymi tłumami. Okolice Gossensass, w oddali autostrada Brenner-Bolzano Kilkadziesiąt kilometrów po dawnej linii kolejowej Do poznania doliny Isarco zachęciła nas znaleziona w Internecie informacja o prawie 100-kilometrowej drodze rowerowej, jaka bi...

Miejsce odpoczynku przy Via Claudia Augusta

... robicie tego z samochodem! Planując taki wyjazd pamiętajcie o wyjątkowo praktycznym regionalnym połączeniu SAD z Innsbrucka przez Bolzano i Merano aż do Schlanders - prawie na początek doliny Adygi. Regionalne pociągi Południowego Tyrolu w Merano Był Południowy Tyrol, czas na Niderlandy Po pięknie dolin Południowego Tyrolu, po jedynym w swoim rodzaju włoskim klimacie, szczęśliwie dla nas poznawanym z rowerowego siodełka, nadszedł czas na kolejny etap podróży: Niderlandy - Fryzję i Morze Wattowe. Wcześniej rowerowe wrażenia zapewniały nam Drezno z Krainą Łaby i Alpy austriackie. Każda z części naszej podróży była wyjątkowa, wszędzie cieszyliśmy się czym innym i zawsze docieraliśmy w nowe miejsca, poznawaliśmy nowe fakty z historii Europy. A...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.