Alpejskie gospodarstwo na górskim zboczu

Alpejskie gospodarstwo na górskim zboczu

... ie bezobsługowa - pierwszym i jedynym pracownikiem obiektu jakiego spotkałem był człowiek pobierający opłatę w górnej stacji. Spod niej czekała mnie jeszcze krótka wspinaczka do pięknego punktu widokowego, a potem 7 kilometrów zjazdu po alpejskim zboczu, połączonego z podziwianiem "wiszących" na nim gospodarstw - tych, których lokalizacja obserwowana z dna doliny budzi takie wielkie wrażenie. Platforma widokowa w Naturns w Południowym Tyrolu Messner Mountain Museum - zamek Juval Dosłownie "za rogiem", chwilę po wyjechaniu z Naturns, trafiliśmy na drugi podczas naszej wyprawy obiekt należacy do Messner Mountain Museum - zamek Juval. Wszystkich "oddziałów" muzealno-edukacyjnego przedsięwzięcia, założonego przez słynnego alpinistę i himalaistę Reinholda Mes...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... którego chętnie wracamy. Dotychczas zachwycaliśmy się walorami północnych Włoch między innymi podczas rowerowej wyprawy przez Alpy, ale też wędrując na biegówkach po płaskowyżu Alpe di Siusi (Seiser Alm) w Dolomitach. To właśnie Dolomity należą do największych skarbów Południowego Tyrolu i stanowią bezcenny krajobrazowy magnes dla turystów ze świata. Nie bez znaczenia jest fakt, że zarówno letni, jak i zimowy aktywny wypoczynek w Dolomitach łączy się tu z włoskim stylem życia - smakami, kulturą i tym wyjątkowo pozytywnym nastrojem włoskich miasteczek. W centrum Vipiteno (Sterzing) w Południowym Tyrolu To nie tylko austostrada Brenner-Bolzano Naszą trasę po Południowym Tyrolu ułożyliśmy tak, by zobaczyć miejsca, które wielu turystów przyjeżd...

Alpejskie gospodarstwo na górskim zboczu

... �udniowego Tyrolu. Rittner Bahn - lekka kolej w Soprabolzano Sciliar i biegówki na Alpe di Siusi Podobnie jak w Austrii, gdy wyprawa po austriackiej trasie rowerowej Ennsradweg przypomniała nam biegówki w Ramsau am Dachstein, tak i w Południowym Tyrolu stanęły nam przed oczami zimowe obrazki. Dokładnie po drugiej stronie charakterystycznego Sciliara (którego "śpiąca" sylwetka zawsze wydaje mi się kuzynem naszego Giewontu) znajduje się płaskowyż Alpe di Siusi, gdzie kilka lat temu spędziliśmy kilka pięknych dni na biegówkach. Ale Alpe di Siusi przejechaliśmy też rowerami podczas naszej pierwszej wyprawy przez Alpy kilka lat temu! Mamy tyle wspaniałych, aktywnych wspomnień z Południowego Tyrolu - jak możemy nie chcieć do niego wracać w poszukiwaniu kolejnych? ...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.